VST (VISTULA) odnotowała 14,02 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2017 r. wobec 12,21 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 20,77 mln zł wobec 17,69 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 171,92 mln zł w II kw. 2017 r. wobec 154,28 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2017 r. spółka miała 13,24 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 12,08 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 308,09 mln zł w porównaniu z 273,77 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2017 r. wyniósł 6,37 mln zł wobec 6,08 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży grupy w I półroczu 2017 roku wyniosły 308,2 mln zł i były o 12,5% wyższe niż rok wcześniej. W obydwu podstawowych segmentach działalności grupa zanotowała wzrost sprzedaży, podano w raporcie.
Przychody ze sprzedaży segmentu odzieżowego w I półroczu 2017 roku wyniosły 193,2 mln zł i były o 13,8% wyższe niż rok wcześniej. Zysk brutto na sprzedaży segmentu odzieżowego w I półroczu 2017 roku wyniósł 98,4 mln zł i był o 9,7% wyższy od wygenerowanego przed rokiem. Marża brutto zmniejszyła się o 2 pkt proc. r/r do poziomu 50,9%.
"Vistula Group w ramach segmentu odzieżowego uzyskała 5,8 mln zł zysku netto w I półroczu 2017 roku w stosunku do 6,8 mln zł zysku netto w I półroczu 2016 roku. Na niższy wynik finansowy netto wpływ miało niekorzystne saldo na działalności finansowej (saldo niższe o 2,5 mln zł w stosunku do poprzedniego roku)" - czytamy dalej.
Przychody w segmencie jubilerskim wyniosły w I półr. br. 114,9 mln zł i były wyższe o 10,3% r/r. Wzrost sprzedaży segmentu jubilerskiego został osiągnięty poprzez wzrost powierzchni sprzedaży, a także dzięki zwiększonemu zatowarowaniu salonów zarówno w sensie ilościowym, jak i jakościowym, podała też spółka.
Wynik netto segmentu jubilerskiego w I półroczu 2017 roku wyniósł 7,5 mln zł w stosunku do 5,2 mln zł w I półroczu 2016 roku.
Na koniec I półrocza 2017 roku powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej zwiększyła się r/r do ok. 31,3 tys. m2. Wzrost powierzchni w segmencie odzieżowym wyniósł 11%, natomiast w segmencie jubilerskim powierzchnia zwiększyła się o ok. 5%, podano w raporcie.
Vistula Group S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.