PZU Zdrowie obecnie pracuje na aktualizacją strategii i podtrzymuje, że celem spółki jest zwiększenie przychodów do 1 mld zł w 2020 r. wobec 360 mln zł planowanych na 2016 rok oraz nakłady na zakup kolejnych przychodni wysokości 450 mln zł w perspektywie 2020 r. PZU Zdrowie wprowadza na rynek pakiet polis od najcięższych chorób cywilizacyjnych i oczekuje, że w tym roku wolumeny sprzedażowe sięgną 15 tysięcy, poinformowali przedstawiciele zarządu PZU Zdrowie.
"W tej chwili pracujemy nad aktualizacją strategii. Obszar opieki medycznej jest na długotrwałe wpisany w strategię grupy PZU. Chcemy łączyć świadczenia finansowe ze świadczeniami opieki medycznej. Będziemy rozwijać współpracę z siecią placówek własnych. Naszą ambicją jest osiągnięcie 1 mld zł przychodów w 2020 r. To wynika z szeregu elementów - to jest kwestia dynamiki, jaką obserwujemy w docieraniu z naszą ofertą do klientów. Widzimy duże zainteresowanie zakładów pracy w kupowaniu szeregu ubezpieczeń i świadczeń medycznych"' - powiedział prezes PZU Zdrowie Paweł Kacprzyk podczas konferencji prasowej.
Dodał, że plan finansowy na ten rok zakłada osiągnięcie przez PZU Zdrowie 360 mln zł przychodów wobec 260 mln zł w 2015 r.
PZU Zdrowie wprowadza do oferty dodatkowy pakiet ochronny do ubezpieczeń na życie " PZU na Życie i Zdrowie", składający się z dwóch produktów: "PZU pomoc od Serca" - klasycznego ubezpieczenia finansowego na wypadek 25 chorób i oraz "PZU z Miłości do Serca"- ubezpieczenia od 4 chorób cywilizacyjnych - nowotworów złośliwych, niezłośliwego guza mózgu, chorób serca i udarów mózgu. Pierwszy produkt zapewnia odszkodowanie pieniężne, zaś drugi opiekę medyczną w razie choroby.
"Będziemy szeroko patrzeć na grupę 16 mln klientów PZU. Naszym celem jest umożliwienie tej grupie klientów, ale również osobom, które nie mają żadnego produktu u nas, realizację usług medycznych w sieci ponad 1600 placówek medycznych. Chcemy też pozycjonować się jako firma, która ułatwia osobom, które są zainteresowane jednorazową konsultacją medyczną w sieci PZU Zdrowie dostęp do lekarzy"- powiedział prezes.
"To jest produkt w formie ubezpieczeniowej. Szacujemy, że minimum 15 tys. w tym roku to będą nasze wolumeny sprzedażowe. Będziemy rozwijać biznes oparty głównie na ubezpieczeniach abonamentowych uzupełniony o usługi Fee-For-Service" - poinformowała członek zarządu PZU Zdrowie Julita Czyżewska podczas konferencji.
Kacprzyk poinformował, że obecnie spółka dokonuje segmentacji placówek medycznych. Z grona 1600 została przeanalizowana już połowa. Celem jest m.in. ocena efektywności kosztowej. Nowy model pracy z siecią rozproszoną PZU Zdrowie chce wdrożyć w pełni w 2017 roku.
W tym roku PZU Zdrowie będzie kontynuować proces zakupu przychodni lekarskich i - jak powiedział Kacprzyk - niewykluczone, że do sieci obecnych ok. 20 placówek dołączy kolejnych 10.
"PZU chce mieć docelowo 45-50 przychodni własnych, które będą generować 250-300 mln zł przychodów rocznie. Dziś mamy ok. 20 placówek, które generują 100 mln zł" - powiedział prezes. Dodał, że plany inwestycyjne spółki nie zmieniają się i na akwizycje nowych przychodni może przeznaczyć do 2020 roku kwotę 450 mln zł.
PZU podało, że w 2015 roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne 483 mln zł. Według danych, 100 tys. osób rocznie zapada na zawał serca, a co czwarty Polak (360 tys.) żyje z chorobą nowotworową. Rocznie odnotowuje się prawie 70 tys. udarów mózgu. Wskaźnik umieralności dla kobiet wynosi 10%, a dla mężczyzn 20% i jest wyższy niż średnia w UE.