Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Główny akcjonariusz Ruchu nabył 5% w Gremi Media

Udostępnij

KCI - główny akcjonariusz Gremi Media - nabył 5% udziałów w Lurenie Investments, spółce holdingowej Ruchu. Z kolei Loverose Ltd. - spółka głównego akcjonariusza Ruchu - nabyła 5% akcji Gremi Media, podała spóka.

"Po raz kolejny łączymy kompetencje jednego z największych dystrybutorów prasy z czołową polską grupą medialną. Kooperacja eKiosk i RUCH S.A. pozostaje efektywna już od kilku lat, co pozwala nam z optymizmem oceniać potencjał szerszej współpracy. Ta nie będzie się jednak skupiać na klasycznej dystrybucji. Obie spółki będą razem działać przede wszystkim w obszarze szkoleń, konferencji czy projektów z dziedziny e-commerce" - powiedział główny udziałowiec Gremi Media Grzegorz Hajdarowicz, cytowany w komunikacie.

"Obie firmy dynamicznie rozwijają obszar swojej działalności, wychodząc poza tradycyjny rynek prasowy. Uważamy, że wspólna współpraca pozwoli nie tylko na skorzystanie z kompetencji i doświadczenia drugiego partnera na rynku prasowym, ale także przyczyni się do uruchomienia innych inicjatyw biznesowych" - dodał główny akcjonariusz Ruchu Igor Chalupec.

Spółki współpracują od 2014 r., kiedy Ruch stał się istotnym udziałowcem funkcjonującej w grupie Gremi spółki EKS (EKIOSK). Firmy intensywnie współpracują również na rynku prenumeraty prasowej i cyfrowej w Polsce.

KCI S.A. jest spółką giełdową tworzącą grupę kapitałową, której działalność skoncentrowana jest w dwóch obszarach: w segmencie nieruchomościowym, opartym o posiadane kompleksy przy ul. Romanowicza oraz ul. Wrocławskiej w Krakowie, oraz w segmencie medialnym, zbudowanym wokół tytułów prasowych, takich jak "Rzeczpospolita" i "Gazeta Giełdy Parkiet".

Ruch dostarcza prasę do ponad 15 000 punktów partnerskich, a także prowadzi własną sieć 1800 punktów sprzedaży detalicznej. Spółka oferuje także m.in. usługę kurierską Paczka w Ruchu i rozwija usługi logistyczno-magazynowe dla branży e-commerce.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus