AGO (AGORA) odnotowała 0,33 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2017 r. wobec 5,07 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 6,79 mln zł wobec 1,35 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł odpowiednio: 31,4 mln zł wobec 22,9 mln zł zysku rok wcześniej.
Istotna poprawa wyniku operacyjnego Grupy Agora w drugim kwartale 2017 r. to m.in. efekt wysokiej frekwencji w kinach oraz skutecznej restrukturyzacji działalności prasowej. Pozytywny wpływ na wyniki grupy miała również zdecydowana poprawa rentowności segmentu Reklama Zewnętrzna wynikająca głównie z rosnącego znaczenia nośników citylight w portfelu AMS, podała spółka.
"Wyniki Grupy Agora zarówno w drugim kwartale, jak i w całym pierwszym półroczu 2017 r. pokazują systematyczną poprawę rentowności naszej działalności. To efekt konsekwentnej realizacji ambitnego planu rozwoju i jednoczesnych działań restrukturyzacyjnych. Dzięki nim segment Prasa poprawia wyniki, rośnie rentowność segmentu Reklama Zewnętrzna oraz przychody i wyniki segmentu Film i Książka" - skomentował prezes Bartosz Hojka, cytowany w komunikacie.
"Będziemy kontynuować inwestycje w rozwój kin i nowoczesne systemy nośników reklamy zewnętrznej, z kolei w tych obszarach naszej działalności, gdzie powstają treści, skupimy się przede wszystkim na szybszym zwiększaniu przychodów" - dodał.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 282,72 mln zł w II kw. 2017 r. wobec 296,25 mln zł rok wcześniej.
"Łączne przychody grupy wyniosły 282,7 mln zł. Najdynamiczniej, bo aż o 39,7% do 43,6 mln zł wzrosły przychody ze sprzedaży biletów do kin. W tym czasie w kinach sieci Helios zakupiono ponad 2,3 mln biletów, czyli o 35% więcej niż w drugim kwartale 2016 r. Jest to wynik lepszy niż rynkowy - w tym samym czasie liczba biletów sprzedanych w polskich kinach wzrosła o 33,4% i wyniosła blisko 11,2 mln. Istotnie wyższe – o 36,7% - były również wpływy ze sprzedaży barowej, które wyniosły 17,5 mln zł. To wynik wyższej frekwencji w kinach oraz wyższych średnich cen w barach kinowych niż w analogicznym okresie 2016 r. Wyższe były również przychody ze sprzedaży wydawnictw, które wyniosły 34,4 mln zł" - czytamy w komunikacie.
Frekwencja w kinach sieci Helios w II kwartale 2017 r. osiągnęła poziom 2,3 mln widzów i była wyższa od ubiegłorocznej o 35,0%.
"Sieć kin Helios liczy obecnie 42 kina i pozostaje największym operatorem multipleksów w Polsce pod względem liczby obiektów. W tym roku do dyspozycji widzów zostaną oddane jeszcze dwa nowe kina - w Krośnie i w Stalowej Woli" - czytamy także.
W I poł. 2017 r. spółka miała 7,84 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 12,27 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 583,68 mln zł w porównaniu z 584,74 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2017 r. wyniósł 13,15 mln zł wobec 11 mln zł straty rok wcześniej.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, firmy Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia Tok FM. Agora jest współwłaścicielem kanału telewizyjnego Metro na ósmym multipleksie cyfrowej telewizji naziemnej oraz kanału Stopklatka TV uruchomionego wspólnie z Kino Polska TV.