Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Palmyra podniosła cenę w wezwaniu na Ferro do 11,3 zł za akcję

Udostępnij

Palmyra - wehikuł inwestycyjny Funduszu IK VII, zarządzanego przez IK Investment Partners (IK) - podniosła oferowaną cenę w wezwaniu na akcje Ferro do 11,30 zł za akcję z 10,5 zł wcześniej, podano w komunikacie. Okres przyjmowania zapisów kończy się 20 kwietnia.

"Fundusz IK VII, poprzez Palmyra, zamierza w wyniku wezwania nabyć do 100% akcji Ferro. Oferowana cena stanowi 19-procentową premię w porównaniu z ceną zamknięcia z dnia poprzedzającego ogłoszenie wezwania, czyli 3 lutego 2016 r., oraz 12-procentową premię w porównaniu z 3-miesięczną średnią ceną rynkową ważoną obrotami akcji Ferro z 3 lutego" - czytamy w komunikacie.

"Znaczne podwyższenie ceny oferowanej przez nas obecnym akcjonariuszom powinno przekonać niezdecydowanych inwestorów, by pozytywnie odpowiedzieli na wezwanie Palmyra" - ocenił Detlef Dinsel, partner w IK Investment Partners i doradca Funduszu IK VII, cytowany w komunikacie.

Na wezwanie pozytywnie odpowiedział już zarząd Ferro, a także Andrzej Hołój - przewodniczący rady nadzorczej i jeden z głównych akcjonariuszy firmy.

"Wiemy też, że część pozostałych inwestorów pozytywnie oceniła ideę wezwania, jeszcze przed podniesieniem ceny" - dodał Dinsel.

IK uważa, że dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu może wesprzeć skokowy rozwój Ferro. Fundusz jest przygotowany na znaczne dokapitalizowanie, jeśli będzie tego wymagał wzrost spółki, podkreślono w informacji.

Fundusz uzyskał zgody na przejęcie Ferro od polskiego, rumuńskiego i ukraińskiego urzędu antymonopolowego. Tym samym spełniły się wszystkie warunki prawne wezwania na akcje spółki.

FRO (FERRO) to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producentów i dystrybutorów techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Spółka jest również przedstawicielem na rynku polskim znanych włoskich firm - producenta armatury przepływowej, spółki Caleffi oraz La Torre. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od kwietnia 2010 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus