Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Stelmet chce częściej przysyłać drogą morską produkty do Wielkiej Brytanii

Stanisław Bieńkowski
Stanisław Bieńkowski
Udostępnij

STL (STELMET) dostarczyła do Wielkiej Brytanii drogą morską 600-tny kontener z własnymi produktami, poinformowała spółka. W szczycie sezonu firma planuje wysyłać około 15-20 jednostek dziennie, podano także.

"W zeszłym tygodniu dostarczyliśmy na wyspy 600-tny kontener z naszymi wyrobami. Zważywszy, że tradycyjny transport kołowy, przy obecnych stawkach, jest o około 26% droższy niż transport kontenerowy drogą morską, od około dwóch miesięcy w Grudziądzu wszystkie produkty przeznaczone na rynek brytyjski ładujemy wyłącznie w kontenery. W szczycie sezonu planujemy wysyłać około 15-20 jednostek dziennie i rozważamy, czy przy takich ilościach dla odcinka Grudziądz-Gdynia nie udałoby się zastąpić transportu kołowego transportem kolejowym" - powiedział prezes Stanisław Bieńkowski, cytowany w komunikacie. 

Od lutego br. dostawy do Wielkiej Brytanii realizowane są z wykorzystaniem transportu morskiego. W zakładzie w Grudziądzu produkty ładowane są do kontenerów, które następnie przewożone są do portu w Gdyni. Tam trafiają na statek typu feeder, czyli kontenerowiec wykorzystywany głównie w transporcie bliskomorskim, tzw. short sea, na stałych trasach. Feeder w Polsce zatrzymuje się jeszcze w Szczecinie, potem płynie do portu w Immingham/Hull i dalej do Felixstowe w Wielkiej Brytanii. Z portu w Immingham/Hull kontenery trafiają do centrum dystrybucyjnego Grupy w Much Wenlock, natomiast z portu Felixstowe do położonego w pobliżu centrum dystrybucyjnego Grupy w Harwich. Pokonanie całej trasy zajmuje 5-6 dni, wyjaśnia spółka.

"Mimo że cały czas uczymy się optymalizacji powierzchni załadunkowej, średnia wielkość załadunku jaką uzyskujemy od początku wysyłek kontenerowych to ponad 21 m3, która jest lepszą od średniej jaką uzyskiwaliśmy dla naczep" - dodał Bieńkowski.

Wykorzystanie kontenerów obniża koszty transportu i dodatkowo pozwala lepiej organizować załadunek w zakładzie w Grudziądzu. Kontener przygotowany do wysyłki na Wyspy Brytyjskie w ciągu zaledwie kliku minut jest umieszczany na naczepie z wykorzystaniem specjalnego podnośnika, tzw. wozu bramowego. Transport do odbiorców z Europy Kontynentalnej realizowany jest ciężarówkami z wykorzystaniem standardowych naczep, podano także.

Stelmet zajmuje się produkcją i dystrybucją drewnianej architektury ogrodowej. Spółka zadebiutowała na GPW w 2016 r.