Przedsprzedaż netto Inpro objęła 265 lokali w I półroczu 2017 r., co stanowi wzrost o 35% r/r. W samym II kw. grupa przedsprzedała 131 mieszkań, tj. o 79% więcej r/r, podało INP (INPRO).
"W II kw. 2017 roku grupa kapitałowa Inpro zrealizowała przedsprzedaż (w rozumieniu zawartych umów przedwstępnych sprzedaży netto, tj. przedwstępnych umów sprzedaży dotyczących zakończonych inwestycji, umów z innymi podmiotami niż klienci będący osobami fizycznymi oraz umów dotyczących lokali usługowych/ użytkowych, a także wydanych klientom dokumentów o informacji o warunkach zawarcia umów deweloperskich pozwalających klientom wystąpić z wnioskiem o pozyskanie środków na finansowanie umowy deweloperskiej oraz po uwzględnieniu rezygnacji klientów z zawarcia takich umów lub rezygnacji z zawartych umów) na poziomie 131 umów, co stanowi o 79% więcej niż w porównywalnym okresie roku poprzedniego, obejmującym okres kwiecień - czerwiec" - czytamy w komunikacie.
Poprawa poziomu przedsprzedaży wynika ze wzrostu zainteresowania klientów ofertą spółki, w tym inwestycjami, które z obserwacji spółki cieszą się obecnie największą popularnością tj. Kwartał Uniwersytecki II etap oraz Harmonia Oliwska II etap, wyjaśniono.
"Podsumowując pierwsze półrocze 2017 roku sprzedaż netto wyniosła 265 umów, co stanowi 35% wzrostu w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku" - czytamy dalej.
Jednocześnie Inpro informuje, iż w drugim kwartale 2017 roku grupa przekazała łącznie 57 lokali, w porównaniu do 72 sztuk w roku ubiegłym, podano także.
Na początku kwietnia spółka podała, że w I kw. 2017 r. przekazała łącznie 104 lokale.
Firma Inpro powstała w 1987 roku. Działa na rynku trójmiejskim. W ofercie ma przede wszystkim apartamenty i mieszkania o podwyższonym standardzie oraz domy jednorodzinne. Spółka realizuje także inwestycje komercyjne, takie jak hotele apartamentowe i biurowce oraz świadczy usługi budowlane. Jest notowana na GPW od 2011 r. Przedsprzedaż (w rozumieniu zawartych umów przedwstępnych sprzedaży netto) Inpro wyniosła w 2016 r. 388 umów.