MXC (MAXCOM) przeprowadza kilka due diligence spółek w Europie Zachodniej i Centralnej. Na przełomie III i IV kwartału planuje premierę nowych modeli swoich telefonów, poinformował ISBnews wiceprezes Andrzej Wilusz.
"Dzięki wejściu na giełdę chcemy jeszcze szybciej rozwijać firmę. Mamy wiele pomysłów rynkowych i znajdujemy nowe nisze na nasze produkty telekomunikacyjne. Mamy wiele produktów w fazie projektowej. Kończymy opracowywanie hardware, pracujemy nad oprogramowaniem. Zakładamy, że na przełomie III i IV kwartału nastąpi premiera nowych modeli zarówno z linii classic, comfort, jak i smart. Kilka produktów będzie całkowicie nowych, otwierających nowe nisze rynkowe i spodziewamy się po nich relatywnie wyższych marż" - powiedział ISBnews Wilusz po uroczystości debiutu spółki na rynku głównym GPW.
W kwestii planowanych akwizycji wskazał, że na obecną chwilę "trudno mówić o dokładnych terminach", ale spółka jest w trakcie kilku due diligence.
"Zaczynamy badać kilka podmiotów, które nas interesują, zarówno w Europie Zachodniej, jak i i Centralnej" - dodał wiceprezes Maxcom.
Kolejnym celem spółki jest rozwój sieci dystrybucji. Oferta spółki jest już obecna u największych operatorów telekomunikacyjnych, czy w sieciach specjalistycznych i handlowych w Polsce.
"Rozbudowa naszej sieci będzie teraz odbywać się szczególnie poza naszym krajem" - zaznaczył Wilusz.
Maxcom pozyskał z oferty publicznej 47,5 mln zł. Według prospektu, na wprowadzenie i rozwój nowych modeli klasycznych telefonów komórkowych oraz smartfonów i pozyskanie dzięki nim nowych klientów we wszystkich kanałach sprzedaży spółka planuje przeznaczyć 23 mln zł. Na wprowadzenie innowacyjnego smartfona dla seniorów przeznaczone jest 5 mln zł. Ekspansja na rynki zagraniczne w Europie przewiduje akwizycje zagranicznych przedsiębiorstw - dystrybutorów (10 mln zł z IPO) uruchomienie własnych przedstawicielstw handlowych na rynkach zagranicznych (5 mln zł z IPO). Wprowadzenie i rozwój akcesoriów przeznaczonych do telefonów Maxcom to kwota 2 mln zł.
Maxcom ma ponad 15-letnie doświadczenie w produkcji oraz dystrybucji własnych marek produktów telekomunikacyjnych. Jest jednym z kluczowych graczy w Europie w sprzedaży klasycznych telefonów komórkowych, w szczególności dla seniorów oraz dedykowanych osobom, które uprawiają sporty ekstremalne lub pracują w ciężkich warunkach. Grupa działa pod dwiema markami Maxcom oraz budżetową Maxton.
Grupa realizuje sprzedaż poprzez zdywersyfikowane kanały dystrybucji B2B w ponad 20 krajach Europy, w tym m.in. za pośrednictwem czterech głównych operatorów komórkowych w Polsce, kilkunastu operatorów za granicą, sieci handlowych oraz wybranych dealerów i agentów sprzedaży.