Studio Cherrypick Games podpisało umowę z fińską firmą Kuuhubb, która stanie się dystrybutorem najnowszej gry studia - "My Hospital", podała spółka. Finowie mają zainwestować w marketing gry nieujawnioną 7-cyfrową kwotę w euro.
"Działania promocyjne Kuuhubb skoncentrują się głównie na rynkach azjatyckich. Cherrypick Games na tym etapie nie chce jeszcze ujawniać dokładnej sumy, ale przedstawiciele firmy zapewnili, że w marketing My Hospital zostanie zainwestowana kwota co najmniej 7 cyfrowa (w euro)"- czytamy w komunikacie.
Cherrypick Games, powstałe w 2014 roku, zostało założone przez kilku weteranów branży. W ciągu kilku lat studio stworzyło i wydało 15 gier, z których ostatnia - "My Hospital" - w niecałe 3 miesiące została ściągnięta przez ponad 3,5 mln użytkowników i wygenerowała 2,5 mln zł przychodu, podała spółka.
Kuuhuub to spółka umiejscowiona w Helsinkach, skupiająca się na wydawaniu i dystrybucji aplikacji oraz gier mobilnych - przede wszystkim w USA i Azji.
Plany Kuuhubb w związku z "My Hospital" obejmują m.in. znaczące powiększenie liczby użytkowników gry, szczególnie na rynkach azjatyckich. Cel ten ma być osiągnięty dzięki współpracy wydawniczej z partnerami na całym świecie oraz zwielokrotnieniu nakładów na promocję i marketing.
"Cherrypick Games jest niezwykle podekscytowane współpracą z Kuuhubb przy tym projekcie. Doświadczenie Kuuhubb w segmencie mobilnych gier typu freemium przyczyni się do jeszcze bardziej dynamicznego wzrostu popularności 'My Hospital'. Co istotniejsze, współdziałanie z partnerem, który doskonale zna specyfikę rynków azjatyckich i z łatwością może się na nich poruszać, jest kluczem do sukcesu w tamtejszych rejonach. Stąd decyzja o współpracy z Kuuhubb była naturalnym wyborem" - powiedział prezes Cherrypick Games Martin Kwaśnica, cytowany w komunikacie.
Podkreślił, że Cherrypick Games przetarło już pierwsze szlaki na rynkach azjatyckich, bowiem w ręce chińskich graczy trafiła już gra "My Hospital" w wersji na system iOS, która spotkała się z wielkim zainteresowaniem.
Sprecyzowanie strategii produkcji i dostarczania gry oraz szeroko zakrojony plan marketingowy pozwalają spodziewać się stabilnego, stałego rozwoju przez cały, planowany przynajmniej na 3 lata cykl życia produkcji.
W połowie czerwca prezes Cherrypick Games w rozmowę z ISBnews wskazywał, źe deweloper gier mobilnych poważnie rozważa emisję akcji i wejście na NewConnect. Decyzje mogą zapaść w najbliższym czasie.