UNT (UNIMOT) uruchomił pierwszą stację pod marką Avia i planuje do końca roku otworzyć ok. 15 punktów, zaś do 2020 r. - ok. 100 stacji, poinformowała spółka. To początek realizacji umowy między Unimot a Avia International.
"Dla nas to bardzo ważny moment w dwóch aspektach: otwieramy tradycyjny kanał sprzedaży detalicznej paliw, pokazując naszym inwestorom, że dobrze zarządzamy ich kapitałem i realizujemy cele, które zadeklarowaliśmy przy wejściu na GPW. Od momentu podpisania umowy z Avia International, pod koniec zeszłego roku, rozpoczęliśmy intensywne prace nad pozyskiwaniem partnerów do budowy sieci stacji paliw. Obecnie mamy podpisanych 5 umów, które są w realizacji, w kilkunastu innych lokalizacjach prowadzimy negocjacje. Do końca roku planujemy otworzyć ok. 15 stacji paliw Avia" - powiedział prezes Robert Brzozowski, cytowany w komunikacie.
Pierwsza stacja pod marką Avia rozpoczęła sprzedaż paliw w Łomży (woj. podlaskie). Unimot, który ma prawo do posługiwania się marką Avia w Polsce, zaplanowała do 2020 r. ok. 100 stacji Avia, podano także.
"Unimot zamierza przeznaczyć na budowę sieci stacji paliw Avia na podstawie umów franczyzowych typu master franchising kwotę 23 mln zł (inwestycja będzie sfinansowana ze środków pozyskanych od inwestorów w wyniku publicznej emisji akcji serii J w lutym 2017 r.)" - czytamy w komunikacie.
Avia International to działające od 1960 r. stowarzyszenie, zarejestrowane w Szwajcarii, skupiające obecnie ponad 90 firm, które zarządzają łącznie ok. 3000 stacji paliw, w 14 krajach Europy.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect.