Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

ABC Data uważa strategiczny cel 10% udziału w rynku CEE do 2018 r. za osiągalny

Udostępnij

ABC (ABCDATA) ocenia, że cel strategiczny osiągnięcia udziału 10% w rynku regionu CEE do 2018 r. jest osiągalny, poinformowała prezes Ilona Weiss. 

"Pracujemy nad wzmocnieniem pozycji lidera regionu Europy środkowo-wschodniej i marżowością. W Polsce uzyskaliśmy ok. 25% w rynku, czyli poziomu założonego w strategii. Celujemy w 10% udział w rynkach w regionie i wszystko wskazuje, że ten strategiczny cel do 2018 r. jest osiągalny" - powiedziała Weiss podczas spotkania z dziennikarzami.

W jej ocenie, I kwartał był momentem przełomowym dla wyników spółki. 

"Wdrożone pod koniec 2016 roku działania mające na celu optymalizację kosztów, przyniosły zakładany efekt już teraz, a jeszcze bardziej widoczne będą w kolejnych kwartałach. Dodatkowo podjęte decyzje biznesowe i intensywne prace prowadzone w kluczowych obszarach e-commerce, cloud, VAD oraz mobile przekładają się na koniec dnia na poziom wyników finansowych Grupy, co szczegółowo odzwierciedla opublikowana prognoza wyników" - dodała prezes.

Spółka opublikowała także prognozę skonsolidowanych wyników finansowych na 2017 rok. Zgodnie z nią Grupa osiągnie 4 468,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, wypracuje zysk EBITDA w wysokości 50,6 mln zł oraz zysk netto na poziomie 27,7 mln zł. 

ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus