ABC (ABCDATA) ocenia, że cel strategiczny osiągnięcia udziału 10% w rynku regionu CEE do 2018 r. jest osiągalny, poinformowała prezes Ilona Weiss.
"Pracujemy nad wzmocnieniem pozycji lidera regionu Europy środkowo-wschodniej i marżowością. W Polsce uzyskaliśmy ok. 25% w rynku, czyli poziomu założonego w strategii. Celujemy w 10% udział w rynkach w regionie i wszystko wskazuje, że ten strategiczny cel do 2018 r. jest osiągalny" - powiedziała Weiss podczas spotkania z dziennikarzami.
W jej ocenie, I kwartał był momentem przełomowym dla wyników spółki.
"Wdrożone pod koniec 2016 roku działania mające na celu optymalizację kosztów, przyniosły zakładany efekt już teraz, a jeszcze bardziej widoczne będą w kolejnych kwartałach. Dodatkowo podjęte decyzje biznesowe i intensywne prace prowadzone w kluczowych obszarach e-commerce, cloud, VAD oraz mobile przekładają się na koniec dnia na poziom wyników finansowych Grupy, co szczegółowo odzwierciedla opublikowana prognoza wyników" - dodała prezes.
Spółka opublikowała także prognozę skonsolidowanych wyników finansowych na 2017 rok. Zgodnie z nią Grupa osiągnie 4 468,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, wypracuje zysk EBITDA w wysokości 50,6 mln zł oraz zysk netto na poziomie 27,7 mln zł.
ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.