AGO (AGORA), większościowy akcjonariusz sieci Helios, wskazuje, że poziom frekwencji w kinach w I kwartale zwiększa optymizm grupy, iż powtórzenie ubiegłorocznych rekordów jest możliwe, poinformował prezes Bartosz Hojka.
"Poziom frekwencji w kinach w I kwartale zwiększa nasz optymizm, że powtórzenie ubiegłorocznych rekordów jest możliwe" - powiedział Hojka podczas konferencji prasowej.
Według zarządu Agory, ostatnie dane wskazują, że dotychczasowa dynamika w trakcie II kwartału jest również utrzymana.
W 2016 roku liczba widzów w kinach sięgnęła 52 mln wobec 44,5 mln rok wcześniej. W ub.r. kupiono również 13 mln biletów na polskie produkcje, co jest najwyższym wynikiem od 2011 r.
W I kwartale 2017 r. Agora uzyskała wysokie przychody z działalności filmowej, dzięki uczestnictwu w trzech polskich produkcjach, szczególnie w "Sztuka Kochania. Historia Michaliny Wisłockiej".
Pod koniec ub.r. zarząd Agory wskazywał, że grupa planuje cztery własne produkcje filmowe w tym roku.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, firmy Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz wydawcą Gazety Wyborczej i czasopism. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia TOK FM. Serwisy internetowe Agory należą do wiodących pod względem popularności w swoich kategoriach. Agora jest współwłaścicielem kanału telewizyjnego Metro na ósmym multipleksie cyfrowej telewizji naziemnej oraz kanału Stopklatka TV uruchomionego wspólnie z Kino Polska TV.