AGO (AGORA) podtrzymuje, że rynek reklamy w Polsce powinien wzrosnąć o 1-3% r/r w 2017 r., podała spółka.
" Według szacunków spółki w 2017 r. wartość wydatków na reklamę w Polsce powinna wzrosnąć od 1 do 3% w porównaniu z 2016 r." – czytamy w raporcie.
Agora spodziewa się 1-3% wzrostu w segmencie TV, 5-8% wzrostu w segmencie Internet, 7-10% spadku w segmencie Czasopisma, od 2% spadku do 2% wzrostu w segmencie Radio, 1-3% wzrostu w segmencie Reklama Zewnętrzna, 14-17% spadku w segmencie Dzienniki oraz 1-4% wzrostu w segmencie Kino.
Wcześniej spółka podawała, że rynek reklamy w Polsce wzrósł w 2016 r. o ponad 2,5%. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług blisko 8,4 mld zł.
Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej - oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.