EAH (ESOTIQ) chce powiększyć sieć sprzedaży łącznie o 23-25 sklepów w Polsce, 2 na Ukrainie oraz 3-7 w Niemczech w br., poinformował prezes Adam Skrzypek. Do nowych lokalizacji spółka będzie podchodzić selektywnie.
"W Polsce zamierzamy otworzyć do 20 nowych salonów Esotiq, głównie w systemie franczyzowym. W odzieżowej sieci Femestage głównym celem jest poprawa rentowności. Owszem, planujemy zwiększyć liczbę odzieżowych salonów w Polsce, ale będzie to od 3 do 5 lokalizacji, i kolejne dwa na Ukrainie" - powiedział Skrzypek, cytowany w komunikacie.
Na koniec 2016 roku w Polsce grupa miała 262 sklepy marki Esotiq i 17 salonów Femestage. Powierzchnia handlowa grupy wzrosła ogółem o 14%, do 20,1 tys. m2.
"Internet będzie stanowił coraz ważniejszą część przychodów grupy. Po ekspansji na Wschód planujemy przyspieszenie rozwoju sieci w Niemczech dzięki dokapitalizowaniu Esotiq Germany przez spółkę-matkę i TFI BGK. Chcemy tam otworzyć od 3 do 7 nowych sklepów w centrach handlowych w dużych i średnich miastach" - dodał prezes.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.