Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Medicalgoritmics chce rosnąć organicznie w tempie 20% rocznie

Marek Dziubiński
Marek Dziubiński
Udostępnij

MDG (MEDICALG) zamierza skoncentrować się w II połowie br. na wzroście organicznym i działaniach marketingowych, których celem jest zwiększenie rozpoznawalności technologii urządzenia Pocket EKG wśród elektrofizjologów w USA, poinformował prezes Marek Dziubiński. Spółka liczy na organiczny wzrost przychodów na poziomie 20% rocznie. 

"W II połowie roku chcemy skoncentrować się na wzroście organicznym i zwiększaniu sprzedaży. To będzie też koncentracja na działaniach marketingowych w Stanach Zjednoczonych. Nigdy tego nie robiliśmy. Wydamy na działania marketingowe ok. 500-700 tys. USD w tym roku. Celem jest zwiększenie rozpoznawalności technologii i produktu Pocket EKG" - powiedział Dziubiński podczas konferencji prasowej. 

"Chcemy rosnąć organicznie w tempie ok. 20% rocznie" - dodał. 

Jak podkreślił prezes, problemy organizacyjne związane z przejęciem w ub. roku aktywów AMI/Spectocor, nie będą już widoczne w drugiej części roku. 

"Dwa pierwsze kwartały tego roku to przeżycie i zaabsorbowanie nowego wolumenu. Nie byliśmy w stanie tego przejętego biznesu przerobić. Problemy organizacyjne kończą się. Staramy się zmaksymalizować przychody z przejętego biznesu. W III kwartale chcielibyśmy też widzieć efekty wzrostu organicznego" - powiedział Dziubiński. 

Prezes poinformował, że dzięki transakcji przejęcia w ub. roku aktywów AMI/Spectocor spółce udało się "niemal podwoić biznes bieżący" i przejąć wszystkich kluczowych klientów Spectocora. 

Medicalgoritmics podał, że Medi-Lynx, jego amerykańska spółka zależna, w I kw. 2017 r. złożyła łącznie 17,1 tys. wniosków o płatności do ubezpieczycieli (14,9 tys. to wnioski klientów Medi-Lynx, a 2,2 tys. przejętych klientów AMI/Spectocor) wobec 14,6 tys. rok wcześniej. 

Liczba i struktura wniosków o płatność składanych do ubezpieczycieli ma bezpośredni wpływ na wysokość przychodów z tytułu usług medycznych. 

"Przeprowadziliśmy więcej badań na pacjentach, niż byliśmy w stanie wysłać wniosków o zapłatę do ubezpieczycieli. Braki w sprzęcie i ludziach spowodowały opóźnienia. Przejęliśmy sprzedawców, ale doskwierał nam brak back-office. Pod koniec I kwartału udało się zwiększyć wolumen wysyłanych wniosków. Należy spodziewać się, że na II kw. przecieknie nieco tego, czego nie udało nam się rozliczyć w I kwartale" - wyjaśnił prezes. 

Baza kosztowa w I kwartale - ze względu na przejęcie - rosła  bardziej proporcjonalnie niż przychody" - dodał. 

Dziubiński poinformował, że na perspektywicznych rynkach europejskich Medicalgoritmics chce uzyskiwać kody refundacyjne dla technologii PocketECG. Pierwsza faza obejmuje Niemcy, Wielką Brytanię, Włochy oraz Francję, a celem jest dostosowanie ścieżki działania do specyfiki każdego rynku. Budżet na ten cel na 2017 rok wynosi 100 tys. euro. 

"Czujemy się na tyle silni, że chcielibyśmy na niektórych rynkach ubiegać się o kod refundacyjny. Czas uzyskiwania takiego kodu to są 2 lata. Opracowujemy dwie technologie. Jedna to rehabilitacja kardiologiczna - tu jest przestrzeń do zagospodarowania. Jesteśmy dość zaawansowani, jeśli chodzi o prace. Rynek europejski to będzie przestrzeń testowa dla usługi w USA. Drugi produkt to 12-kanałowe EKG. Chcemy wykorzystać infrastrukturę, jaką mamy do diagnostyki arytmii serca dla tego produktu. Szacujemy, że do końca 2018 roku będziemy to mieli" - powiedział Dziubiński. 

Medicalgorithmics S.A. to obecna na rynku od 2005 roku spółka wysokich technologii działająca w obszarze nieinwazyjnych urządzeń medycznych. Grupa dąży do osiągnięcia pozycji wiodącego dostawcy rozwiązań systemowych i algorytmicznych w diagnostyce kardiologicznej, w szczególności w zakresie analizy sygnału EKG. Spółka działa na m.in w USA i w Azji. W 2014 r. spółka przeniosła się na rynek główny warszawskiej giełdy z NewConnect, na którym była notowana od 2011 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus