MBK (MBANK) wprowadził nową aplikację mobilną z funkcją płatności Android Pay, logowaniem odciskiem palca także na platformie Android oraz funkcją tempa wydatków, pomagającym kontrolować osobisty budżet, podał bank. Nowa aplikacja mBanku trafia do sklepów Google Play i App Store 12 kwietnia br. i jest dostępna dla wszystkich klientów banku.
"Jedną z kluczowych funkcji w nowej aplikacji mBanku są płatności mobilne Android Pay. Po raz pierwszy w Europie oferowane są w zupełnie nowym modelu, w którym dodanie karty do Android Pay odbywa się wprost z aplikacji banku. Aby płacić zbliżeniowo telefonem, wystarczy z listy kart widocznych w aplikacji wybrać tę, którą chcemy płacić przy użyciu smartfona i w kilku prostych krokach dodać ją do płatności Android Pay. Oznacza to, że po raz pierwszy nie trzeba już pobierać osobnej aplikacji Android Pay. Dzięki temu cała operacja aktywacji karty mobilnej w smartfonie jest szybsza i bardziej intuicyjna. Na początek usługa dostępna jest dla posiadaczy kart debetowych i kredytowych z logo MasterCard" - czytamy w komunikacie.
Przedstawiciele mBanku podczas konferencji zapewnili, że na wakacje posiadacze kart Visa również będą mogli skorzystać z tej możliwości.
mBank wspiera również standard płatności mobilnych BLIK, uzupełniając tę usługę o natychmiastowe płatności w internecie. BLIK OneClick polega na zapamiętaniu urządzenia mobilnego, sklepu internetowego lub przeglądarki w aplikacji mobilnej banku.
"Innowacją w nowej aplikacji mBanku jest autorska funkcja tempa wydatków, która pomaga w prosty sposób kontrolować budżet. Aplikacja w prostej graficznej formie pokazuje czy w danym okresie bieżącego miesiąca wydajemy mniej czy więcej niż w tym samym czasie w ciągu ostatniego kwartału. Jeśli wskaźnik znajduje się na „zielonym" polu, mamy szansę zaoszczędzić, jeśli na „czerwonym" – powinniśmy pilnować dalszych wydatków" - podano także.
Według statystyk serwisu PRNews.pl na koniec 2016 r. mBank miał najwięcej aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej (854 tys.), na drugim miejscu jest aplikacja PKO BP (638 tys.), a na trzecim ING Bank Śląski (616 tys.).
"W tym roku może przekroczymy liczbę 1 mln użytkowników, choć zależy to od absorpcji tych rozwiązań" - powiedział prezes mBanku Cezary Stypułkowski, podczas konferencji.
Według danych banku już prawie 20% wszystkich przelewów w mBanku dokonywana jest wprost z aplikacji mobilnej. Z kolei sprzedaż ubezpieczeń turystycznych w 30% realizowana jest w kanale mobilnym. Co piąty kredyt gotówkowy został sprzedany przez aplikację. Z kolei z BLIKa skorzystało w I kwartale br. 245 tys. klientów banku.
mBank (dawniej BRE Bank) należy do czołówki uniwersalnych banków komercyjnych w Polsce. Strategicznym akcjonariuszem mBanku jest niemiecki Commerzbank. Bank jest notowany na GPW w 1992 roku.