Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Wittchen spadł r/r do 20,34 mln zł w 2016 r.

Udostępnij

WTN (WITTCHEN) odnotował 20,34 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2016 r. wobec 27,11 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 25,16 mln zł wobec 30,87 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 170,28 mln zł w 2016 r. wobec 151,65 mln zł rok wcześniej. Tym samym przychody wzrosły o 18,1 mln zł tj. o 12% w stosunku do 2015 roku. Na wzrost ten składa się wzrost przychodów w segmencie detalicznym o 15,8 mln zł, tj. o 14% i wzrost w segmencie B2B o 2,3 mln zł, tj. o 6%. Na wzrost sprzedaży detalicznej wpływ ma wzrost sprzedaży realizowany w istniejących salonach i sklepach internetowych oraz sprzedaż wygenerowana przez nowo otwarte punkty, podała spółka. 

W strukturze geograficznej sprzedaży nadal znacząco przeważały przychody krajowe wynoszące 163,6 mln zł. Jednocześnie sprzedaż zagraniczna wyniosła 6,5 mln co stanowi wzrost o 70% w stosunku do poprzedniego roku.

Marża ze sprzedaży w 2016 roku pozostała na zbliżonym poziomie (56,2%) do marży w roku 2015 mimo wzmocnienia się średniorocznego kursu dolara amerykańskiego o 4,5%.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2016 r. wyniósł 18,36 mln zł wobec 24,66 mln zł zysku rok wcześniej.

"Rok 2016 był kolejnym okresem rozwoju Grupy. Grupa zanotowała wzrost przychodów do rekordowego poziomu 170 mln zł jak również podzieliła się zyskiem z akcjonariuszami wypłacając dywidendę w kwocie 0,66 zł na akcje. Miniony rok był okresem nieustannego rozwój asortymentu, liftingu starszych salonów, a także rozbudowy sieci sprzedaży. W roku 2016 otworzyliśmy 10 nowych salonów detalicznych, w tym kilka sklepów w nowym koncepcie Wittchen Travel. Równocześnie kontynuowaliśmy prace związane w wprowadzeniem koncepcji omnichannel, w szczególności poprzez wdrożenie usługi click & collect umożliwiającej zamówienie towarów online i ich odbiór w salonach stacjonarnych" - skomentował prezes Jędrzej Wittchen w liście załączonym do raportu rocznego.

"W ubiegłym roku nie brakowało również wyzwań zarówno o charakterze lokalnym, jak i makroekonomicznym, takich jak wahania kursów walutowych, silna presja płacowa, wzrost kosztów bieżącej działalności, czy niekorzystne i w opinii spółki nieprawidłowe rozstrzygnięcia organów podatkowych. Czynniki te spowodowały, iż nie powtórzyliśmy rekordowych wyników z roku poprzedniego. Tym niemniej wygenerowana skonsolidowana EBITDA na poziomie 30 mln zł z oraz skonsolidowany zysk netto w wysokości 20 mln zł uważam za dobre i równocześnie możliwe do poprawy" - dodał prezes.

Obecna stacjonarna sieć sprzedaży detalicznej obejmuje 69 sklepów i wysp Wittchen oraz 11 sklepów VIP Collection, podano także.

Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus