BRS (BORYSZEW) prognozuje, że jej zysk netto wzrośnie do 305,5 mln zł w 2017 roku wobec 191,3 mln zł rok wcześniej, a zysk EBITDA zwiększy się r/r do 539,7 mln zł w porównaniu z 382,2 mln zł w ub. roku, podała spółka.
"Zgodnie z prognozą wyników w 2017 roku Grupa Kapitałowa Boryszew osiągnie następujące wyniki skonsolidowane: EBITDA: 539,7 mln zł (w 2016 roku: 382,2 mln zł), zysk netto: 305,5 mln zł (w 2016 roku: 191,3 mln zł). Powyższa prognoza została sporządzona w szczególności w oparciu o założenie, iż największy wpływ na wzrost wyników Grupy będą miały efekty procesów restrukturyzacyjnych w Grupach Maflow i BAP, co zgodnie z oczekiwaniem zarządu spółki skutkować będzie trwałą poprawą rentowności w obu grupach Segmentu Motoryzacja" - czytamy w komunikacie.
Dodatkowo emitent oczekuje wzrostu wyników Segmentu Aluminium, w efekcie zakończonych inwestycji w rozbudowę i unowocześnienie parku maszynowego zakładów w Koninie i Skawinie, podano także.
Boryszew poinformował również, że w pozostałych segmentach Grupy oczekuje dalszej poprawy efektów prowadzonej działalności gospodarczej w efekcie przeglądu kosztów prowadzonej działalności i portfolio produktowego.
"Ponadto założono, iż do końca okresu trwania prognozy nie zmienią się w istotny sposób uregulowania prawne, podatkowe i administracyjne działalności grupy kapitałowej Boryszew" - czytamy także.
Prognoza została sporządzona przy następujących założeniach makroekonomicznych (wielkości średnioroczne): kurs EUR/PLN – 4,3, kurs USD/PLN – 3,9, WIBOR 1M – 1,65%.
"Zarząd Boryszew S.A. będzie monitorował poziom realizacji prognozy w oparciu o wewnętrzny system kontroli biznesowej na poziomie grupy kapitałowej emitenta. (...) Jednocześnie emitent informuje, iż prognoza, o której mowa powyżej nie była przedmiotem weryfikacji ze strony biegłego rewidenta" - podsumowano w informacji.
Grupa Boryszew to jedna z największych grup przemysłowych w Polsce z zakładami produkcyjnymi zlokalizowanych w 14 krajach na 4 kontynentach i zatrudniająca ponad 9 000 pracowników. Grupa specjalizuje się w produkcji komponentów do produkcji samochodów oraz przetwórstwie metali nieżelaznych.