ABC (ABCDATA) może w ciągu kilku tygodni uruchomić platformę business-to-business (B2B) usług sprzedaży usług chmurowych (Cloud), poinformowała prezes Ilona Weiss.
"Pracujemy nad platformą usług chmurowych Cloud. Możliwe, że za kilka tygodni nastąpi jej uruchomienie. Obok kanałów dystrybucyjnych broadline i VAD, będzie to nasz trzeci filar" - powiedziała Weiss na spotkaniu z dziennikarzami.
Jak wyjaśnił wiceprezes ABC Data Juliusz Niemotko, ma być to platforma sprzedaży usług firm działających w segmencie cloud.
"Taki kanał jest potrzebny. Model dostarczania tych usług się wciąż definiuje i dystrybucja właśnie ustawia się w tym łańcuchu" - wskazał Niemotko.
Zarząd ABC Data podkreślił, że platforma cloud grupy będzie oferowała usługi polskich i zagranicznych dostawców. Przewidywana jest możliwość tworzenia własnego portfolio usług, czy wersja mobilna platformy.
Obok platformy rozwiązań chmurowych grupa rozwija platformę e-commerce i w efekcie wkrótce udostępni kolejną wersję swojego systemu CRM z nową odsłoną narzędzi Reseller Web i Interlink z wykorzystaniem potencjału big data. Jednym z celów projektu jest dalszy wzrost sprzedaży przy optymalizacji procesów logistycznych.
ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.