Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Vivid Games oczekuje, że bieżący rok będzie rekordowy

Remigiusz Kościelny, prezes
Remigiusz Kościelny, prezes
Udostępnij

VVD (VIVID) oczekuje, że rekordowe portfolio tytułów gier przełoży się na wyniki finansowe, poinformował prezes Remigiusz Kościelny.

"Mamy rekordowe portfolio tytułów, co powinno przełożyć się na wyniki. Ten rok ma szansę wiele zmienić - tytuły są różnorodne i z dużym potencjałem" - powiedział Kościelny podczas spotkania z dziennikarzami.

Jak wskazał, najnowszy tytuł - "Highway Getaway" znajduje się w zestawieniach 10 najchętniej pobieranych gier w ponad 40 krajach na świecie. Jednocześnie w kolejnych miesiącach zapowiedziane są co najmniej 3 premiery, w tym "Metal Fist", z którym spółka wiąże największy potencjał.

Zarząd Vivid zaznaczył, że "Highway Getaway" na wszystkich kluczowych rynkach: m.in. USA, Chin, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch, Francji i Rosji zbiera wysokie oceny - ponad 90%. 

"Premiera przeszła nasze oczekiwania. Na tak wczesnym etapie życia projektu możemy stwierdzić, iż rynek przyjął produkt bardzo dobrze. W najbliższym czasie czekają nas kolejne akcje promocyjne oraz rozszerzanie sieci dystrybucji, w tym na obszarze Chin" - wskazał prezes. 

Zaznaczył, że monetyzacja tego tytułu oparta jest głównie o przychody z wyświetlania formatów reklamowych, której parametry są dotychczas znacznie powyżej średnich rynkowych.

Tymczasem już za kilka tygodni spółka zaoferuje nową odsłonę dotychczas najpopularniejszej marki Vivid Games - grę "Real Boxing Manny Pacquiao". Przez 4 lata sprzedaży, marka Real Boxing trafiła do ponad 45 mln graczy na całym świecie i wygenerowała blisko 40 mln zł przychodów, z czego 11,6 mln zł w ubiegłym roku. Według słów Kościelnego, na tym dodatku marka "się nie skończy".

Jednak sztandarowym tegorocznym tytułem spółki ma być "Metal Fist". Gra ma trafić na rynek w czerwcu bieżącego roku. 

"Zamierzamy wypuścić na rynek produkt, który będzie miał szansę wejść do pierwszej ligi gier free-to-play. Jest to produkt unikatowy w skali światowej, o wysokich walorach produkcyjnych. Aby osiągnąć tak duży sukces wszystkie składowe muszą zostać przygotowane na najwyższym poziomie. To obecnie nasz główny cel" - powiedział Kościelny. 

Bieżący rok zakończy zaplanowana na IV kwartał premiera "Outer Pioneer". Zarząd Vivid Games uważa, że potencjał tej gry jest wciąż niedoceniony. 

"Myślę, że w miarę upubliczniania kolejnych materiałów promocyjnych to postrzeganie będzie się zmieniało. Outer Pioneer to zdecydowanie większy kaliber niż Highway Getaway" - zapowiedział prezes. 

W związku z zaawansowaniem projektów Vivid będzie inwestować w marketing, a szacowana kwota na ten cel to ok. 2 mln zł. Jednocześnie spółka cały czas prowadzi rozmowy dotyczące kolejnych tytułów i licencji na najbliższe lata. Według przedstawicieli zarządu, nowe umowy mogą pojawić się już w tym roku. 

"Szukamy do produkcji tytułów o globalnym zasięgu, wysokim potencjałem i innowacyjnością, skłaniające do rywalizacji oraz zaangażowania graczy. Cechą łączącą mają być również wysokie walory produkcyjne" - wskazał Kościelny.

Zyski reinwestowane są w rozwój, na dzień dzisiejszy wypłata dywidendy nie jest zakładana. Spółka ponadto rozważa różne opcje finansowania działalności, a decyzje podejmowane do końca miesiąca. Obok wpływów z gier, dotacji (Vivid planuje wziąć udział w kolejnej puli GameINN), otwartych linii kredytowych w grę wchodziłaby emisja obligacji, poinformowali także przedstawiciele spółki. 

Zarząd zwrócił też uwagę na prace technologiczne, które są prowadzone, "by być na bieżąco w rynku mobilnym", w tym w obszarze multiplayera, monetyzacji, analityki - w celu jak najlepszego dostosowania kontentu pod oczekiwania graczy.

Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit "Real Boxing". Vivid Games zadebiutował we wrześniu 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus