Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa IMS miała szacunkowo 43,2 mln zł przychodów i 5,7 mln zł netto w 2016r.

Udostępnij

Grupa kapitałowa IMS miała szacunkowo 43,2 mln zł przychodów, 7,5 mln zł EBIT, 10,9 mln zł EBITDA i 5,7 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2016 roku, podała spółka.

„Wyższe od prognozy szacunkowe wyniki za 2016 rok to głównie efekt znacząco wyższych od spodziewanych przychodów reklamowych w grudniu. W grudniu 2016 r. emitent wypracował najwyższe w swojej historii przychody reklamowe. Wyniosły one 2,75 mln zł. Wynik szczególnie zasługujący na uwagę, zwłaszcza w kontekście bardzo przeciętnych w przychodach reklamowych pierwszych jedenastu miesięcy 2016 roku, co było przyczyną wcześniejszej korekty prognozy […]. Dla porównania, sprzedaż usług reklamowych audio i Digital Signage łącznie w dotychczas rekordowym grudniu 2015 wyniosła 2,41 mln zł, natomiast średnia z miesiąca grudnia w latach 2013 - 2015 wynosi 1,98 mln zł" – czytamy w komunikacie.

Przychody reklamowe audio i Digital Signage są najbardziej zmienne i podatne na wahania koniunktury. Podlegają one także sezonowości, gdzie najwyższa sprzedaż występuje w IV kwartale, w szczególności w grudniu, co jest związane z okresem Świąt Bożego Narodzenia oraz końcem roku obrotowego w większości firm i wykorzystywaniem budżetów reklamowych w wielu z nich, podano również.

Grupa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), wideomarketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus