Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto Grupy WP wzrósł r/r do 53,76 mln zł w 2016 r.

Udostępnij

WPL (WIRTUALNA) odnotowała 53,76 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2016 r. wobec 4,33 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 80,86 mln zł wobec 63,95 mln zł zysku rok wcześniej, a skorygowana EBITDA 132,16 mln zł vs. 107,83 mln zł.

"Cechą modelu biznesowego Grupy jest wysoka operacyjna rentowność prowadzonej działalności. W okresie dwunastu miesięcy 2016 roku wygenerowała 132 155 tys. zł skorygowanej EBITDA, co oznacza wzrost o 17 606 tys. zł w stosunku do wartości proforma tego wskaźnika za dwanaście miesięcy roku poprzedniego" - czytamy w raporcie. 

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 415,14 mln zł w 2016 r. wobec 325,58 mln zł rok wcześniej.

"Przychody ze sprzedaży usług wzrosły w okresie dwunastu miesięcy 2016 roku o 12,4% w porównaniu do przychodów ze sprzedaży pro forma roku poprzedniego, przy czym analogiczny wzrost przychodów gotówkowych wyniósł 14,5%. Wzrost przychodów odnotowany w czwartym kwartale 2016 roku (w porównaniu do przychodów ze sprzedaży pro forma analogicznego okresu roku poprzedniego) wyniósł 13,7%, przy czym przychody gotówkowe wzrosły o 16,3%)" - czytamy dalej.

Po wyłączeniu z przychodów 2016 roku wpływu dokonanych w nim akwizycji, których wyniki nie są ujęte w danych porównawczych proforma, wzrost przychodów gotówkowych wyniósł 11,9% na przestrzeni całego okresu i 13,2% w samym czwartym kwartale.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2016 r. wyniósł 4,61 mln zł wobec 4,38 mln zł zysku rok wcześniej.

"Za nami dobry rok. Słój przyrostu rocznego ebitdowego pnia Wirtualnej Polski nie ustępuje swoją szerokością pierwszym dwóm rocznikom kończącej się trzyletniej kadencji obecnego zarządu. Jesteśmy zadowoleni, że nasza spółka - niewrażliwa na porywiste wiatry legislacyjne jak pień drzewa na zmęczenie - znajduje się w miejscu i kondycji, które stawialiśmy sobie za cel" - skomentował prezes Jacek Świderski w liście załączonym do raportu rocznego. 

"W 2017 roku będziemy kontynuować strategię 'MoViBE' - mobile, video, bigdata i e-commerce. Odsłony na urządzeniach mobilnych, zgodnie z zapowiedzią sprzed roku, przekroczyły 50% odsłon ogółem. Nasza skłonność do zawierania transakcji na smartfonach uległa znacznej poprawie, a dystans przychodowy do komputerów stacjonarnych zmniejsza się. Pozyskiwanie i monetyzacja użytkowników urządzeń mobilnych pozostają priorytetem. W obszarze 'wideo' w mijającym roku stało się dla nas jasne, że po okresie rozwoju ilościowego, nadszedł czas rozwoju jakościowego. To dla nas niezbędny produkt przy pozyskiwaniu telewizyjnych budżetów reklamowych. Mobilizację organizacji zapewnił start własnego, naziemnego kanału tv. W 2017 roku będziemy jeszcze pozostawać w przedszkolu telewizyjnym, lecz z pewnością będzie to również czas, w którym najszybciej zdobywa się kompetencje. Zdobytą wiedzę będziemy wykorzystywali w najważniejszym dla nas obszarze, czyli w krótkich formach wideo przeznaczonych do internetu" - napisał także prezes.

"Podobnie jak do tej pory, kluczową rolę we wszystkich obszarach wydawniczych, reklamowych i e-commerce'owych, będą pełnić nasze systemy 'big data' - to ważna przewaga konkurencyjna Wirtualnej Polski wynikająca ze skali działania i systemu kont e-mail. Od 2017 roku obszar przetwarzania dużych zbiorów danych i rozwoju systemów reklamowych rozwijany jest przez dedykowanego wiceprezesa. Misja przyjęta trzy lata temu mówi również jasno o doradzaniu w decyzjach konsumenckich. Jej konsekwentna egzekucja w przeszłości pozwala spodziewać się, że już w 2017 roku pokonamy istotny punkt na drodze do transformacji modelu biznesowego naszej firmy. Planujemy, że w bieżącym roku ekspozycja Wirtualnej Polski na rynek e-commerce zrówna się z tą reklamową" - wskazał Świderski.

Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus