IMS podpisał list intencyjny z czterema udziałowcami spółki Pixel Inspiration Holdings Limited (Pixel) z siedzibą w Wielkiej Brytanii posiadającymi łącznie 90% kapitału zakładowego oraz głosów oraz z samą spółką Pixel w celu ustalenia warunków, na jakich IMS odkupiłby od udziałowców Pixel większościowy pakiet udziałów, podała spółka.
"Emitent zobowiązał się w liście do złożenia ramowej oferty nabycia udziałów od udziałowców Pixel w terminie 14 dni od podpisania listu. Ewentualne ustalenie finalnych warunków i zasad nabycia udziałów nastąpiłoby w trybie dalszych negocjacji i ustaleń, m.in. po przeprowadzeniu due diligence Pixel. List intencyjny ważny jest przez 30 dni od jego podpisania, jego podpisanie nie stanowi zobowiązania finansowego dla żadnej ze stron" – czytamy w komunikacie.
Spółka Pixel powstała w 2004 roku i jest renomowaną agencją Digital Signage rozpoznawaną na rynku brytyjskim i europejskim podało IMS. Firma specjalizuje się w dostarczaniu wysokiej jakości rozwiązań Digital Signage. Pixel dostarcza gotowe rozwiązania dla wielu znanych marek klienckich takich jak: Tesco, L'Oreal, Thomas Cook, Toyota, Links of London, Adecco, AmericanAirlines, Clarks, Giorgio Armani, Heineken, Manchester Airport, Yves Saint Laurent. Spółka świadczy usługi począwszy od projektowania i produkcji kontentów reklamowych, poprzez dostarczanie sprzętu, oprogramowania, instalacje i zarządzanie usługami Digital Signage.
Według wyników (nie badanych przez audytora) dostarczone przez zarząd Pixel, spółka ta w 2015 r. uzyskała 33,3 mln zł; jej EBIT wyniósł 4,8 mln zł, EBITDA sięgnęła 5,1 mln zł, zysk netto 4 mln zł, podano również.
"Planowane przejęcie pakietu większościowego w Pixel jest zgodne ze strategią emitenta, której jednym z elementów jest wzrost poprzez akwizycje. Potencjalne przejęcie ma na celu znaczące zwiększenie skali prowadzonej działalności oraz osiąganych wyników finansowych przez Grupę Kapitałową IMS. Ponadto, w ocenie emitenta, pozyskanie spółki Pixel mogłoby znacząco zdynamizować międzynarodowy rozwój usług Grupy IMS, w tym umożliwić szerokie dotarcie na rynek brytyjski" - podsumowano w informacji.
Grupa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), wideomarketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).