Obecny backlog Asseco Business Solutions (ABS (ASSECOBS)) na bieżący rok jest większy o 15% r/r i wynosi 111,4 mln zł, co stanowi 66% ubiegłorocznej sprzedaży, poinformował członek zarządu i dyrektor finansowy Mariusz Lizon. Spółka nadal chce realizować wysoką dwucyfrową dynamikę wzrostu sprzedaży zagranicznej.
"Mamy aktualnie 111,4 mln zł w backlogu wobec 96,8 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 15% r/r. Stanowi on jednocześnie 66% ubiegłorocznej sprzedaży (168,8 mln zł)" - powiedział Lizon podczas spotkania z dziennikarzami.
Podkreślił, że spółka chce umacniać model usługowy, czyli zwiększać stałe powiązania z klientami poprzez abonament, czy usługi utrzymaniowe, a aktualny backlog składa się w większości ze stałych umów.
"Nasza strategia to jak największy backlog, jak najwięcej umów stałych, wychodzenie za granice, trzymanie jakości dla klientów, dbanie o pracowników i samodzielny rozwój produktów" - zaznaczył członek zarządu.
Według jego słów, spółka zainwestuje w tym roku ok. 7 mln zł w rozwój produktów własnych.
Sprzedaż zagraniczna wzrosła w ub.r. o 58% i przekroczyła 21 mln zł. "Trzymamy bardzo wysoki trend. Potwierdza się to, co zapowiadaliśmy w kwestii rozwoju zagranicznego, co dodatkowo jest najbardziej rentowną częścią naszego biznesu. Osiągnęliśmy z tego tytułu kilkanaście procent całkowitych przychodów. Nie widzimy, żeby wysokie dwucyfrowe wzrosty miały się zmienić na ten rok" - stwierdził Lizon.
Jak wskazał, rozwiązanie Mobile Touch spółki znalazło uznanie w koncernach L'Oreal, McCormick, a także u jeszcze jednego światowego lidera FMCG. "Chcemy teraz wprowadzać na rynki międzynarodowe nasze koleje rozwiązanie Connector, który jest bardzo marżowy" – podkreślił Lizon.
Komentując wyniki za IV kw. 2016 r. dyrektor finansowy wskazał, że nieco niższe dynamiki tego okresu od wzrostu całego roku wynikają z faktu, że spółce nie zależało na "zrobieniu najlepszego IV kw., ale budowaniu bazy pod przyszłe okresy". Dodał ponadto, że firma nie szuka wzrostu na segmencie publicznym, za to chce rozwijać sieć partnerską, która ma być ważnym elementem przy pozyskiwaniu klientów w segmencie "dużego" ERP.
W ramach grupy kapitałowej Asseco, Asseco Business Solutions stanowi centrum kompetencyjne odpowiedzialne za systemy ERP, oprogramowanie dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz mobilne systemy wspomagające zarządzanie.