CCC planuje skoncentrować się w tym roku na zwiększaniu powierzchni handlowej o co najmniej 100 tys. m2, zapowiedział prezes Dariusz Miłek. Ogółem powierzchnia miałaby wzrosnąć o 24% - do 569 tys. m2 na koniec br. z 459 tys. m2. rok wcześniej, podano w prezentacji.
"W tym roku swoje działania skupiamy na rozbudowie powierzchni handlowej i planujemy powiększyć się o nie mniej niż 100 tys. m2 nowej pow. handlowej, z czego 40% otwarte zostanie w Polsce, a pozostałe przypadnie na rynki zagraniczne" - powiedział Miłek, cytowany w komunikacie.
W Polsce wzrost powierzchni handlowej planowany jest na poziomie 20% - do 255 tys. m2. w 2017 r. W Europie Środkowej - o 33% do 220 tys. m2, zaś w Niemczech i Austrii - o 15% do 94 tys. m2. w 2017 r., podano w prezentacji.
"Największy przyrost powierzchni poza Polską Grupa CCC odnotuje na Węgrzech, w Rosji i w Rumunii. Wszystkie pozostałe kraje będą miały również proporcjonalny, wysoki udział we wzroście powierzchni" - czytamy dalej w prezentacji.
"Celem strategicznym na rok 2017 jest kontynuacja bardzo udanej ekspansji na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej i zdobycie pozycji lidera na każdym z krajowych rynków obuwniczych w regionie" - zapowiedziało także CCC.
Od trzech lat grupa jest liderem rynku obuwniczego w regionie Europy Środkowej (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria), podkreślono w prezentacji.
W 2016 r. grupa otworzyła jedną nową spółkę dystrybucyjną - w Serbii, uruchomiła też sprzedaż franczyzową w Estonii.
Na koniec 2016 r. sieć Grupy CCC składała się z 862 sklepów, z czego 796 stanowiły sklepy własne (w tym 436 w Polsce), a 66 - franczyzowe.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.