CCC odnotowało 186,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2016 r. wobec 105,2 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 218,1 mln zł wobec 118,3 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 132,6 mln zł w IV kw. 2016 r. wobec 755,4 mln zł rok wcześniej.
W całym 2016 r. spółka miała 306,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 259,4 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3 191 mln zł w porównaniu z 2 307 mln zł rok wcześniej.
Po uwzględnieniu przychodów i kosztów finansowych oraz podatku dochodowego zysk netto w 2016 r. wyniósł 316,1 mln zł i był o 21,9% wyższy niż w 2015 r., podała też spółka.
"Skorygowany zysk netto jest liczony w oparciu o zysk netto skorygowany o pozycje, które zdaniem zarządu mają charakter jednorazowy i nie są brane pod uwagę przy ocenie wyników oraz podczas podejmowania decyzji" - podkreślono w raporcie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2016 r. wyniósł 56,4 mln zł wobec 288,4 mln zł zysku rok wcześniej.
"Na wzrost sprzedaży zasadniczy wpływ miał rozwój działalności i ekspansja na poszczególnych rynkach detalicznych oraz sprzedaż w kanale e-commerce (sprzedaż online Grupa realizuje za pośrednictwem spółki zależnej eobuwie.pl SA od stycznia 2016 r.). Ogółem przychody ze sprzedaży detalicznej w 2016 r. stanowiły 85,8 % całości sprzedaży od klientów zewnętrznych, przy 5,2% sprzedaży hurtowej, 9,0% sprzedaży w kanale e-commerce" - czytamy w raporcie.
Największym rynkiem sprzedaży detalicznej w sklepach stacjonarnych wciąż pozostaje Polska, której udział w łącznej sprzedaży w 2016 r. wyniósł 61,7% w porównaniu z 65,8% w 2015 r. (spadek udziału wynika z dynamicznej ekspansji na rynkach zagranicznych oraz
wprowadzenia nowego kanału dystrybucji). Względem roku poprzedniego, przychody ze sprzedaży do klientów zewnętrznych wzrosły na wszystkich rynkach, podano także.
"Grupa utrzymuje wysoką sprzedaż detaliczną na 1 m 2 - w 2016 r. sprzedaż ta wyniosła 6,4 tys. zł/m2 (6,4 tys. zł/m 2 w analogicznym
okresie 2015 r.) przy wzroście średniej powierzchni sklepu CCC o 9,5% do poziomu 535 m2" - czytamy dalej.
Na dzień 31 grudnia 2016 roku sieć sprzedaży grupy kapitałowej CCC obejmowała 862 placówki sieci CCC.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.