Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Sescom liczy na przejście na GPW z NewConnect w I półroczu

Sławomir Halbryt, prezes Sescom
Sławomir Halbryt, prezes Sescom
Udostępnij

SES (SESCOM) "lekko" zaktualizuje prospekt w związku z nową strategią i rebrandingiem, ale zakłada, że przejście na rynek główny GPW z NewConnect nastąpi w I półroczu, poinformował ISBnews prezes Sławomir Halbryt.

"Prospekt aktualnie jest w KNF - w związku z nową strategią i rebrandingiem zostanie lekko zmodyfikowany, ale liczymy, że zostanie zatwierdzony w pierwszym półroczu 2017 roku. Wówczas Sescom będzie mógł bez zbędnej zwłoki zmienić rynek notowań. Pierwsza połowa 2017 roku pozostaje więc realną datą debiutu na GPW" - powiedział ISBnews Halbryt.

Spółka zapowiada rynkową ofensywę w Europie Zachodniej. Poszerza swoją działalność o doradztwo i wdrożenia w zakresie nowych technologii, a do 2020 roku chce zajmować pozycję jednego z liderów na europejskim rynku usług technicznych dla placówek sieciowych.

W Wielkiej Brytanii powstała właśnie spółka zależna Sescom Ltd, a działa tam już Business Development Unit, biuro odpowiedzialne za ekspansję zagraniczną firmy oraz zakotwiczone na rynku nowych technologii Innovation Lab, partner dla startupów. Spółka brytyjska jest w pełni gotowa do realizacji nowych kontraktów. Trwają też prace operacyjne na kolejnym rynku, we Francji.

"Intensyfikujemy nasze działania w Europie Zachodniej, nie tylko na rynku brytyjskim, ale też francuskim, skandynawskim, hiszpańskim czy w krajach Beneluksu. W najbliższym czasie spotykamy się z klientami na targach EuroShop w Düsseldorfie. Do 2020 roku planujemy być dostawcą usług technicznych dla placówek sieciowych w całej Europie" - wskazał prezes.

Spółka ma wówczas dysponować potencjałem do rozpoczęcia działalności na innych kontynentach - na początek w Azji i Ameryce Północnej.

Sescom będzie realizować cele m.in. poprzez poszerzenie działalności o wdrożenia technologii cyfrowych oraz coraz szerszą analizę danych. Obszar ten ma duży potencjał ze względu na coraz większe zapotrzebowanie sieci handlowych na wsparcie w transformacji digitalowej.

Zmianom biznesowym sprzyjać ma rebranding firmy. Od początku marca cała oferta będzie prezentowana pod jedną marką - Sescom. Dotychczas efektywność energetyczna i modernizacje obiektów były prezentowane pod markami spółek-córek, SDC i Sestore.

"Chcemy podkreślić kompleksowość naszej oferty. Wszystkie rozwiązania pod jedną marką są bardziej zrozumiałe i przejrzyste. Dobrze pokazują też kierunek naszego rozwoju" - stwierdził Halbryt.

Sescom w dalszym ciągu będzie przeznaczał zyski na rozwój i inwestycje m.in. innowacje, R+D, kapitał ludzki oraz akwizycje. Nie jest wykluczone, że w przyszłości część wypracowanego kapitału zostanie wypłacona jako dywidendy.

Sescom to dostawca usług technicznych dla placówek sieci handlowych. Jest notowany na NewConnect. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus