MON (MONNARI) liczy na wyższą od ubiegłorocznej dynamikę wzrostu przychodów w 2017 r., poinformował prezes Mirosław Misztal.
"Zakładamy, że obroty nam wzrosną w tym roku. Staramy się o lepszą skalę niż w ubiegłym roku [8,5% – przyp. ISBnews]" - powiedział Misztal podczas spotkania z dziennikarzami.
Według jego słów poprawa ma nastąpić dzięki m.in. wzrostowi rentowności pojedynczego salonu, a także otwarć nowych. W samym IV kw. 2016 r. Monnari otworzyło 13 salonów, które dopiero od tego roku mają dołożyć się do ogólnego wyniku.
Jak wskazali członkowie zarządu Monnari Trade w ub.r. firma walczyła o marże. W efekcie marża brutto na sprzedaży w 2016 roku była stabilna r/r na poziomie 54,3%, a w samym IV kw. sięgnęła 57,1%. Wśród istotnych czynników rynkowych z jakimi spółka się zmagała w ub.r. zarząd wymienił presję na spadek cen produktów i wzrost dolara wobec złotego (Monnari ok. 80% zakupów dokonuje w walucie USA).
Według słów zarządu, na obecną chwilę nie chce odnosić się do kwestii poziomu marży w tym roku, póki co będzie obserwować rynek. Niemniej spółka szuka przestrzeni do wzmocnienia rentowności – testuje zakupy kolekcji w juanie, szuka możliwości renegocjacji umów, poszukuje nowych dostawców. Ponadto w przypadku 27 salonów kończą się w tym roku dotychczasowe umowy - są to głównie starsze i droższe powierzchnie.
W tym roku władze Monnari oczekują presji na podwyżki wynagrodzeń. Jednocześnie liczą, że przy przyroście łącznej powierzchni handlowej koszty czynszów nie będą rosnąć. W ub.r. w wyniku renegocjacji i wzrostu sieci czynsz na m2 spadł, zarówno w złotych, jak i euro.
Zarząd Monnari Trade podkreślił, że biznes jest dochodowy i generuje gotówkę. Spółka ma 61 mln zł środków finansowych na koniec ub. r. Działalność operacyjna wygenerowała kwotę 30 mln zł w 2016r.
W kwestii skupionych akcji własnych, zarząd nie wykluczył wykorzystania pakietu do ewentualnych przejęć, ale zaznaczył, że potencjalne cele są, ale „na dalszym horyzoncie".
Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na GPW jest notowana od 2006 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły ok. 231,7 mln zł w 2016 r.