Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Capex LPP sięgnie ok. 440 mln zł, wzrost powierzchni wyniesie ok. 12% w br. 

Udostępnij

LPP planuje, że nakłady inwestycyjne spółki wyniosą ok. 440 mln zł w tym roku i będą wyższe o ok. 60% r/r ze względu na szybszy przyrost powierzchni handlowej - o 12% tj. o 107,8 tys. m2, podała spółka w prezentacji. 

"Cele na 2017 rok: kontynuacja rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej (nacisk na Polskę), przyśpieszenie wzrostu powierzchni w rejonie CIS (w szczególności w Rosji), przyspieszenie w regionie SEE (głównie w Rumunii) oraz kolejne sklepy w Europie Zachodniej i na Bliskim Wschodzie" - czytamy w prezentacji. 

LPP chce mieć na koniec 2017 roku sklepy Reserved w 22 krajach. W tym roku dołączą 4 nowe kraje -  Serbia i Wielka Brytania, gdzie powstaną sklepy własne oraz  Białoruś i Kazachstan, gdzie działać będą sklepy franczyzowe. 

Pierwszy sklep w Belgradzie LPP chce uruchomić w IV kw. tego roku. 

"Planowany capex w 2017 roku to ok. 440 mln zł, wzrost o ok. 60% r/r ze względu na szybszy przyrost powierzchni handlowej (planowane wydatki na sklepy to 380 mln zł) oraz wydatki na siedzibę (60 mln zł)" - czytamy dalej. 

W IV kw. ub. roku LPP otworzyło 7 nowych salonów w Rosji - 4 salony w Moskwie oraz 3 salony marek: Cropp i Sinsay w St. Petersburgu. W tym roku spółka planuje dalszy rozwój powierzchni w tym kraju- o prawie 30 tys. m2, tj. o 18% r/r. 

"W 1Q17 planujemy kolejne duże otwarcia w Rosji, między innymi Reserved o powierzchni ponad 2 000 m2 w Moskwie" - czytamy w prezentacji. 

Wzrost powierzchni sklepów własnych na Ukrainie sięgnie 8 tys. m2 tj. 21% r/r. W II kw. planowane jest otwarcie pierwszego sklepu franczyzowego Reserved w Mińsku, a w IV kw. w Kazachstanie. 

Plany LPP na bieżący rok obejmują także dalszą ekspansję w Europie Zachodniej. W Niemczech spółka chce mieć 19 sklepów na koniec br. i przyspieszyć rozwój e-commerce. Spółka ma też podpisaną umowę na pierwszy flagowy salon w Londynie, którego start zapowiada na III kw. br.  

Z kolei na Bliskim Wschodzie LPP będzie rozwijać się tylko przez franczyzę. W tym roku powstaną nowe sklepy w Egipcie i w Katarze. 

Na koniec 2016 roku spółka posiadała e-sklepy 5 marek: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay dostępne w 6 krajach. W tym roku planowane jest uruchomienie kolejnych - na Litwie, Łotwie i w Estonii w I półr. br., zaś w Rosji na Ukrainie w II półr. 2017. Sklep on-line w Wielkiej Brytanii wystartuje przed uruchomieniem flagowego stacjonarnego salonu w centrum Londynu. 

W IV kwartale 2016 roku, GK LPP kontynuowała rozbudowę sieci sprzedaży sklepów wszystkich swoich marek (ok. 32,8 tys. m kw nowej powierzchni). Dynamiczny wzrost powierzchni miał miejsce w Europie (na Słowacji i Węgrzech), w Polsce (otwarcia sklepów wszystkich marek) oraz w rejonie krajów CIS.

Największy nominalny przyrost powierzchni w porównaniu do IV kw. roku poprzedniego odnotowała marka Reserved, natomiast największą dynamikę wzrostu osiągnęła marka Sinsay – ok. 17% r/r.

Na koniec IV kw. 2016 roku Grupa LPP dysponowała 1 703 w sklepami w 18 krajach o łącznej powierzchni 921 tys. m2. 

Wydatki inwestycyjne (capex) w IV kwartale 2016 roku wyniosły 84 mln zł o 45% mniej w stosunku do IV kwartału roku poprzedniego ze względu na mniejszą liczbę otwieranych salonów oraz wydłużenie terminów płatności dla dostawców budowlanych do I kw. 2017 roku. 

LPP zarządza 6 markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito, SiNSAY i Tallinder (sklepy tej marki będą funkcjonowały do końca lutego 2017 r.). Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus