Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Agora jest na ścieżce realizacji swoich strategicznych celów

Udostępnij

AGO (AGORA) jest na ścieżce realizacji swoich strategicznych celów długoterminowych, poinformował prezes Bartosz Hojka.

"Biorąc pod uwagę okoliczności i wyzwania z 2016 nasz wynik zeszłego roku jest powodem do satysfakcji, zwłaszcza w obliczu poniesionych kosztów rozwojowych. Jesteśmy na strategicznej ścieżce którą sobie zaplanowaliśmy" - powiedział Hojka podczas konferencji prasowej. 

W segmencie TV prezes grupy wskazał, że Stopklatka osiągnęła rentowność netto po 2016 i zrealizowała postawiony przez Agorę cel w tym zakresie. Liczy na dalszą poprawę oglądalności i wierzy w dobre perspektywy co do wyników tej spółki. W kwestii kanału Metro prezes Agory podkreślił zadowalający start i pozyskanie partnera Discovery. 

Zapowiedział dalsze działania w kierunku zwiększania rentowność biznesów pozaprasowych. W segmencie "outdoor" cel zakłada marżę EBIT na poziomie 8-10% w 2017 i zarząd grupy oczekuje osiągnięcia co najmniej w górnej granicy.  

W segmencie "radio" cel marży EBIT jest na poziomie 12-15%, a zarząd Agory ocenia, że może być ostatecznie bliżej dolnych widełek.

W segmencie "kino i film" cel marży EBIT na koniec 2018 to 9-10% i tu zarząd grupy zwraca uwagę na obciążenie kosztami ustawy dotyczącej minimalnej stawki godzinowej. Grupa podejmuje inicjatywy minimalizujące wpływ efektów tej ustawy.

W segmencie "internet" cel 34 mln zł na poziomie EBIT w 2018 r. został podtrzymany. Z kolei w segmencie "druk" cel to pozytywna marża EBIT w długim terminie i zarząd grupy chce w 2017 r. solidnie poprawić wynik operacyjny. Optymalizacja kosztów wspólnych zakłada cel udział kosztów usług wspólnych w przychodach grupy bez kin na poziomie 6,8% (w 2016 r. było to 6,9%). 

"W 2017 r. liczymy się z utrzymującym się nastrojem niepewności w inwestycjach, ryzykiem zmian legislacyjnych, co może wpływać na tempo wzrostu rynku reklamowego, niemniej zakładamy, że będzie on nadal rósł. Widzimy dalszą presję na segment prasy, czy wzrost kosztów zatrudnienia w kinach. Celujemy za to w dalszy rozwój sieci kin, inwestycje w rynku cyfrowym (mobile, nowe formaty, monetyzacja treści, video w social media), a także rozwój outdoor" - podsumował Hojka.

Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej - oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus