AGO (AGORA) jest na ścieżce realizacji swoich strategicznych celów długoterminowych, poinformował prezes Bartosz Hojka.
"Biorąc pod uwagę okoliczności i wyzwania z 2016 nasz wynik zeszłego roku jest powodem do satysfakcji, zwłaszcza w obliczu poniesionych kosztów rozwojowych. Jesteśmy na strategicznej ścieżce którą sobie zaplanowaliśmy" - powiedział Hojka podczas konferencji prasowej.
W segmencie TV prezes grupy wskazał, że Stopklatka osiągnęła rentowność netto po 2016 i zrealizowała postawiony przez Agorę cel w tym zakresie. Liczy na dalszą poprawę oglądalności i wierzy w dobre perspektywy co do wyników tej spółki. W kwestii kanału Metro prezes Agory podkreślił zadowalający start i pozyskanie partnera Discovery.
Zapowiedział dalsze działania w kierunku zwiększania rentowność biznesów pozaprasowych. W segmencie "outdoor" cel zakłada marżę EBIT na poziomie 8-10% w 2017 i zarząd grupy oczekuje osiągnięcia co najmniej w górnej granicy.
W segmencie "radio" cel marży EBIT jest na poziomie 12-15%, a zarząd Agory ocenia, że może być ostatecznie bliżej dolnych widełek.
W segmencie "kino i film" cel marży EBIT na koniec 2018 to 9-10% i tu zarząd grupy zwraca uwagę na obciążenie kosztami ustawy dotyczącej minimalnej stawki godzinowej. Grupa podejmuje inicjatywy minimalizujące wpływ efektów tej ustawy.
W segmencie "internet" cel 34 mln zł na poziomie EBIT w 2018 r. został podtrzymany. Z kolei w segmencie "druk" cel to pozytywna marża EBIT w długim terminie i zarząd grupy chce w 2017 r. solidnie poprawić wynik operacyjny. Optymalizacja kosztów wspólnych zakłada cel udział kosztów usług wspólnych w przychodach grupy bez kin na poziomie 6,8% (w 2016 r. było to 6,9%).
"W 2017 r. liczymy się z utrzymującym się nastrojem niepewności w inwestycjach, ryzykiem zmian legislacyjnych, co może wpływać na tempo wzrostu rynku reklamowego, niemniej zakładamy, że będzie on nadal rósł. Widzimy dalszą presję na segment prasy, czy wzrost kosztów zatrudnienia w kinach. Celujemy za to w dalszy rozwój sieci kin, inwestycje w rynku cyfrowym (mobile, nowe formaty, monetyzacja treści, video w social media), a także rozwój outdoor" - podsumował Hojka.
Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej - oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.