PEP wymaga dalszej dywersyfikacji technologicznej oraz geograficznej, dlatego w segment dystrybucji zainwestuje ponad 20 mln zł. Rozmawia z "wieloma potencjalnymi partnerami", m.in. z globalnym graczem Solar Century, z którym analizuje projekty PV w Polsce, jak i za granicą, poinformował kierujący pracami zarządu Polenergii Jacek Głowacki.
"Wyniki Polenergii w 2016 roku dowiodły, że spółka stoi na mocnych fundamentach. Elastycznie, racjonalnie zoptymalizowaliśmy działalność i koszty, dostosowując profil spółki do sytuacji rynkowej. Niewątpliwie Grupa wymaga dalszej dywersyfikacji technologicznej oraz geograficznej, dlatego w segment dystrybucji zainwestujemy ponad 20 mln zł i pozyskamy ponad 6 tysięcy nowych klientów, co oznacza wzrost o blisko 60%" - powiedział Głowacki, cytowany w komunikacie.
"Bardzo uważnie analizujemy wszystkie trendy na rynku energetycznym związane z fotowoltaiką, magazynowaniem energii i elektromobilinością. Rozmawiamy z wieloma potencjalnymi partnerami, m.in. z globalnym graczem Solar Century z którym analizujemy projekty PV w Polsce, jak i za granicą" - dodał kierujący zarządem Polenergii.
Zaznaczył, że spółka nadal jest gotowa do aukcji na 267 MW farm wiatrowych i 31 MW elektrowni biomasowej.
"Czekamy też na drugą decyzję środowiskową dla farmy wiatrowej na Bałtyku. Morskie farmy Bałtyk III i Bałtyk II są obecnie naszą strategiczną inwestycją, która pozwoli polskiej gospodarce uzyskać miano lidera tego typu przedsięwzięć nie tylko na Bałtyku" – stwierdził Głowacki.
Polenergia S.A. - notowana na GPW - jest pionowo zintegrowanym podmiotem specjalizującym się w realizacji projektów począwszy od wytwarzania energii elektrycznej ze źródeł konwencjonalnych i odnawialnych, przez dystrybucję energii elektrycznej oraz gazu, po sprzedaż i obrót energią i świadectwami pochodzenia.