Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

mBank chce osiągać 1 mld zł wyniku z opłat i prowizji rocznie 

Udostępnij

MBK (MBANK) chciałby osiągać rocznie ok. 1 mld zł wyniku z opłat i prowizji w perspektywie kilku lat, poinformował prezes Cezary Stypułkowski. 

"W tej chwili aspiracyjną wielkością, wokół której bank by się chciał realizować to 1 mld zł w prowizjach i opłatach. Zakładamy, że ten trend powinien się bardziej trwale ukształtować" - powiedział Stypułkowski podczas konferencji prasowej. 

"Biorąc pod uwagę okoliczności - mamy niższe przychody z opłat i prowizji niż inne banki - to myślimy, że z tej pozycji - biorąc pod uwagę nasz rozwój biznesu - moglibyśmy osiągać taki poziom wyniku. Gdyby patrzeć na to z perspektywy menedżerskiej to jest to możliwe w perspektywie kilku lat" - podkreślił. 

Stypułkowski powiedział, że sam wynik prowizyjny za rok 2016 w części prowizyjnej był tylko o 1% wyższy w skali roku, ale wynik za IV kwartał był zdecydowanie wyższy i bank liczy, że taka tendencja będzie  się utrzymywać. 

Wynik z opłat i prowizji wyniósł 906,4 mln zł w 2016 r. wobec 897,2 mln zł rok wcześniej. W samym IV kw. wynik ten wyniósł 250,6 mln zł (wzrost o 6,9% w skali kwartału) wobec 234,4 mln zł rok wcześniej. 

Wynik z odsetek wyniósł 753,3 mln zł w IV kw. wobec 676,6 mln zł rok wcześniej. W całym roku wynik z odsetek sięgnął 2 832,8 mln zł i był wyższy o 12,8% w skali roku. 

"Wyniki za 2016 rok są dobre - zwłaszcza IV kwartał, który okazał się najlepszy w historii banku. Linia wyniku odsetkowego, a szczególnie linia prowizyjna zadziałały bardzo dobrze. 1 mld zł dochodów kwartalnie to jest to, o co walczymy. W IV kw. mieliśmy 1 mld zł z działalności podstawowej" - podsumował Stypułkowski.

mBank (dawniej BRE Bank) należy do czołówki uniwersalnych banków komercyjnych w Polsce. Strategicznym akcjonariuszem mBanku jest niemiecki Commerzbank. Bank jest notowany na GPW od 1992 roku. Aktywa razem banku wyniosły 133,74 mld zł na koniec 2016 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus