PKO (PKOBP) sfinalizował zakup ZenCard Sp. z o.o. - cyfrowej spółki, której produktem jest platforma umożliwiająca wirtualizację kart lojalnościowych, podał bank.
"26 stycznia br. PKO Bank Polski sfinalizował transakcję zakupu 100% udziałów w ZenCard Sp z o.o. Spółka została zakupiona od funduszy Venture Capital: Experior Venture Fund i SpeedUp Group, od LMS Sp. z o.o. oraz od założycieli ZenCard. Bank jest zainteresowany wykorzystaniem know-how spółki oraz jej założycieli w zakresie rozwoju opracowanych przez ZenCard rozwiązań, a także wykorzystania produktów spółki w ramach grupy kapitałowej banku. Istotnym elementem zwiększającym szanse na powodzenie rynkowe projektu jest fakt strategicznej współpracy z największym agentem rozliczeniowym na polskim rynku, jakim jest eService" - czytamy w komunikacie.
W wyniku transakcji PKO BP zdobył technologię, dzięki której partnerzy (sieci retail, sklepy, punkty usługowe) będą mogli outsourcować tworzenie programów lojalnościowych i celniej oceniać potrzeby swoich klientów, podkreślono w materiale.
"Dokonując zakupu ZenCard, PKO Bank Polski daje przykład jak wykorzystać potencjał tkwiący w start-upach finansowych i po raz kolejny wyznacza ścieżkę dla pozostałych polskich banków. Budujemy nie tylko przewagi grupy kapitałowej, ale także wysyłamy jasny sygnał, że warto wspierać rozwój polskich startupów. Dzięki zakupionej technologii, PKO Bank Polski wzmocni relacje z klientami, dając jednocześnie przedsiębiorcom nowoczesne narzędzie, które ułatwi im wykorzystanie szans jakie stwarza postępująca cyfryzacja" - powiedział prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło, cytowany w komunikacie.
ZenCard jest istniejącym od listopada 2013 roku startupem technologicznym. Spółka zbudowała zaawansowaną technologicznie platformę do tworzenia przez sprzedawców programów rabatowo-lojalnościowych, umożliwiającą jednocześnie wirtualizację kart lojalnościowych. Istotą ZenCard jest nagradzanie klienta za zakupy, jednocześnie maksymalnie upraszczając proces. Rozwiązanie ma za zadanie ułatwić firmom prowadzenie programów lojalnościowych i obniżyć koszty wdrożenia tego typu działań. Dzięki temu, programy lojalnościowe mogą stać się popularne nie tylko wśród dużych sieci handlowych i usługowych, ale także wśród mniejszych przedsiębiorców. Rozwiązanie pozwoli także małym firmom mierzyć aktywność swoich klientów i celniej oceniać potrzeby swoich klientów, wyjaśnił bank.
"Platforma opracowana przez ZenCard zintegrowana jest z terminalem płatniczym i pozwala na rezygnację z wielu oddzielnych kart lojalnościowych, czy oddzielnych aplikacji instalowanych na telefonie, na rzecz jednej będącej jednocześnie kartą płatniczą. Unikalną cechą systemu jest działanie w czasie rzeczywistym, co umożliwia natychmiastowe i automatyczne naliczanie rabatów już na etapie płatności kartowych i mobilnych. Na popularność programów lojalnościowych obsługiwanych przez ZenCard z pewnością wpłynie także łatwość w przystąpieniu do programu – akceptacja uczestnictwa będzie odbywała się poprzez wyrażenie odpowiedniej zgody za pośrednictwem terminala płatniczego" - czytamy dalej.
Dzięki strategicznej współpracy między eService i Zencard wszyscy obecni oraz potencjalni klienci eService uzyskają dostęp do najnowocześniejszego produktu lojalnościowego, który może istotnie zwiększyć ich sprzedaż i przyczynić się do popularyzacji używania kart. Wykorzystanie sieci dystrybucji eService obejmującej największe marki detalistów, programy oferowane przez Zencard zyskają szeroki zasięg i możliwy będzie ich szybki rozwój, wskazał także PKO BP.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 266,94 mld zł na koniec 2015 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.