EAT (AMREST) odnotowała wstępne wyniki sprzedaży na poziomie 1 213 mln zł w IV kwartale 2016 r., co oznacza wzrost o 32,2% r/r, podał AmRest Holdings SE. W tym okresie sprzedaż grupy w walutach lokalnych wzrosła o 29,2%.
"Na dynamikę sprzedaży grupy w IV kw. 2016 pozytywnie wpłynęła konsolidacja wyników sieci Starbucks w Niemczech przejętej 23 maja 2016 roku (143 mln zł przychodów w IV kw. 2016). Z wyłączeniem sprzedaży Starbucks Niemcy, przychody grupy w IV kw. 2016 wzrosły o 16,6%" - czytamy w komunikacie.
Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła w IV kw. ub.r. 628 mln zł, co stanowi wzrost o 14,6% r/r. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 13,3%.
Przychody dywizji rosyjskiej w IV kw. 2016 r. wyniosły 135 mln zł i były o 33,5% wyższe niż przed rokiem. W walucie lokalnej sprzedaż tej dywizji wzrosła o 22,1% r/r, podano także.
Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w IV kw. 2016 r. kształtowała się na poziomie 379 mln zł i była o 83,8% wyższa niż przed rokiem. W walucie lokalnej odnotowano wzrost o 78,9% r/r.
Przychody rynku hiszpańskiego, które zostały ujęte w wynikach dywizji Europa Zachodnia, wyniosły w ostatnim kwartale ub.r. 228 mln zł i były o 15,4% wyższe niż przed rokiem. W walucie lokalnej dynamika wyniosła 12,3% r/r.
Przychody na rynku chińskim w IV kw. 2016 osiągnęły poziom 60 mln zł i były o 14,3% wyższe w stosunku do analogicznego okresu w 2015 roku (wzrost o 17,1% w walutach lokalnych), podano także w materiale.
AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w Europie Zachodniej, Rosji, Chinach oraz Stanach Zjednoczonych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.