Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

ARPU Brand24 w drugim kwartale 2025 r. wyższe o 35% r/r

Udostępnij

Średni przychód na klienta (ARPU) wypracowany w 2 kw. 2025 r. przez Brand24 wyniósł 222 USD, czyli o 35 proc. więcej niż w tym samym okresie przed rokiem. MRR (powtarzalne miesięczne przychody) osiągnęły pułap 822 tys. USD i były o ponad jedną czwartą wyższe niż w 2 kw. 2024 r.

To już 14. kwartał z rzędu, w którym przychody B24 (BRAND24) – globalnego dostawcy narzędzi i usług do monitorowania mediów – rosną w dynamicznym dwucyfrowym tempie. Średni przychód na klienta (ARPU) na koniec czerwca tego roku ukształtował się na poziomie 222 USD (862 zł) i był wyższy o 35 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2024 r. Jednocześnie spółka zanotowała 26-procentowy skok MRR do 822 tys. USD (ok. 3,2 mln zł). Jeszcze bardziej imponująco – bo o 56 proc. - wzrosło ARPU na nowych klientach. Obecnie wynosi 306 USD przy 197 USD, zanotowanych na koniec czerwca 2025 r.

Jesteśmy zadowoleni z utrzymania wysokiej dynamiki wzrostu Spółki, mimo wymagającego otoczenia rynkowego. W ostatnich latach średnie tempo wzrostu firm SaaS wyraźnie wyhamowało, a dodatkowym wyzwaniem są spadki w ruchu organicznym, które dotykają większość biznesów opartych na content marketingu. Mimo to, udaje nam się skutecznie kompensować te zmiany dzięki połączeniu działań marketingowych związanych z modelami AI oraz wsparciu strategicznego inwestora. Semrush wnosi do Spółki nie tylko cenny know-how, ale również realną wartość sprzedażową, generując rocznie blisko milion złotych przychodu (z aplikacji Semrush oraz sprzedaży Insights24). – dodaje Michał Sadowski. – W ostatnich tygodniach wystartował Chatbeat - nasze najnowsze dziecko i narzędzie, dzięki któremu można sprawdzić, jak dana marka jest pozycjonowana w modelach AI. Konsumenci zmieniają bowiem nawyki i coraz częściej zamiast korzystać z wyszukiwarek, szukają informacji poprzez narzędzia AI. To zupełnie nowe pole do zagospodarowania, ale rozwija się w olbrzymim tempie. Chcemy więc wykorzystać to momentum i zintegrować te funkcje w Brand24 – wyjaśnia Michał Sadowski.

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r. Od 2024 roku jest częścią amerykańskiego lidera w segmencie narzędzie marketingowych - SEMrush.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus