Ferro było bohaterem publikacji „Wiesz w co inwestujesz" w 2020 r. Spółka z nowym prezesem rozpoczynała wówczas realizację Strategii F1, a stopy procentowe znajdowały się na rekordowo niskich poziomach. Okres burzy i naporu, spowolnienia na rynku budowlanym oraz drogiego pieniądza miał dopiero nadejść. Jak spółka poradziła sobie w tym trudniejszym czasie, przed jakimi wyzwaniami stoi obecnie i – może przede wszystkim – jak dziś wygląda działalność Ferro?
Lider na rynku
Ferro to polska firma działająca w branży armatury sanitarnej, instalacyjnej oraz techniki grzewczej. Przedsiębiorstwo ma zasięg międzynarodowy i jest liderem sprzedaży w Europie Środkowo-Wschodniej. Produkty Grupy trafiają do ponad 50 krajów na trzech kontynentach. Firma jest jednym z największych dostawców baterii i zaworów w Polsce, Czechach, Rumunii i na Słowacji. Działa pod własnymi markami, m. in. Ferro i Novaservis oraz oferuje produkty OEM, wytwarzane na zlecenie klientów. W ofercie znajdują się również elementy instalacji grzewczych pod marką Ferro. Podmioty zależne należące do Grupy prowadzą również działalność w zakresie produkcji pomp ciepła i kotłów gazowych, co poszerza ofertę Grupy i pozwala na elastyczne reagowanie na zmieniające się potrzeby rynku.
Ferro posiada w swoim asortymencie prawie 60 serii produktów w technice sanitarnej oraz przeszło 5 serii w technice grzewczej. Ferro pozycjonuje swoje produkty raczej w niższej półce cenowej (segment ekonomiczny), z częścią produktów w wyższym segmencie value for money. Tendencje się jednak zmieniają, a coraz więcej klientów sięga po droższe rozwiązania. W przeszłości i z niezadowalającym skutkiem próbowano wejść w segment premium. Jak oceniono, siła nabywcza Polaków była wówczas zbyt niska. Co innego obecnie i spółka powoli ponownie próbuje dotrzeć do zamożniejszych klientów (linia baterii Fiesta). Można oczekiwać, że podobny trend będzie kontynuowany w przyszłości i zacznie być coraz bardziej widoczny również w innych krajach regionu, gdzie segment ekonomiczny pozostaje silny.
Grupa przykłada dużą wagę do ochrony środowiska, co znajduje odzwierciedlenie w oferowanych produktach. Działania proekologiczne widoczne są między innymi w serii baterii i zestawów prysznicowych oszczędzających wodę, które spełniają wymagania certyfikacji LEED i BREEAM, a także w produktach oznakowanych etykietą Unified Water Label, wspierających racjonalne gospodarowanie wodą. Ponadto w segmencie źródeł ciepła oferowane są efektywne i przyjazne dla środowiska rozwiązania, takie jak wysokosprawne pompy ciepła.

W skład Grupy Kapitałowej Ferro, obok jednostki dominującej, wchodzi kilka podmiotów krajowych i zagranicznych. Ferro International to polska spółka odpowiedzialna głównie za dystrybucję produktów na rynkach wschodnich, takich jak Ukraina, Gruzja, Bośnia i Hercegowina oraz Serbia. Kolejnym podmiotem krajowym jest Termet S.A., producent urządzeń grzewczych, w tym kotłów gazowych (zarówno kondensacyjnych, jak i tradycyjnych), podgrzewaczy wody oraz pomp ciepła. Spółka posiada własne biuro projektowe i laboratorium badawcze, co pozwala jej realizować działalność w sposób kompleksowy – od projektowania, przez produkcję i dystrybucję, aż po serwis. Zakład produkcyjny Termet mieści się w Świebodzicach. Spółka została przejęta przez Ferro w 2020 roku.