Wielu przedsiębiorców chce z czasem promować swoją firmę. Jednym ze sposobów jest wybór odpowiednich gadżetów reklamowych. Z jednej strony chcesz, żeby były użyteczne i dobrze reprezentowały markę, z drugiej zależy Ci na czymś oryginalnym. Jak nie zgubić się w gąszczu opcji i wybrać gadżety, które rzeczywiście będą działać?
Dlaczego warto inwestować w gadżety reklamowe?
Gadżety reklamowe w ofercie Videodruk to wbrew pozorom nie tylko gratisy. To świetne narzędzie budowania relacji, zwiększania rozpoznawalności marki i jej pozytywnego odbioru. Klient, który na co dzień korzysta z długopisu bądź notesu od Ciebie, Twoja firma pozostaje w jego świadomości.
To przekłada się z kolei na zaufanie, rozpoznawalność i w dłuższej perspektywie na sprzedaż. Zanim jednak zamówisz hurtową ilość breloków czy bidonów, zastanów się: do kogo chcesz trafić i co ma wyrażać Twój gadżet?
Jak dopasować gadżety do grupy docelowej?
Nie każdy upominek będzie pasować do profilu Twojej firmy. Jeżeli prowadzisz salon kosmetyczny, lepiej sprawdzi się lusterko z logo firmy lub niewielka kosmetyczka. Dla osób prowadzących firmę IT sprawdzi się powerbank czy podkładka pod myszkę.
Im bardziej użyteczny i trafiony gadżet, tym większa szansa, że obdarowany będzie z niego regularnie korzystał. A oto właśnie w tym chodzi. Warto zadać sobie kilka pytań:
- kim są moi klienci,
- z czego korzystają na co dzień,
- gdzie mogliby mieć kontakt z moim gadżetem?
Dzięki temu unikniesz sytuacji, w której rozdasz rzeczy, w której rozdasz rzeczy, które ostatecznie wylądują na dnie szuflady.
Kubki reklamowe. Klasyka, która działa
Kubki z logo to niewątpliwie jeden z najchętniej wybieranych gadżetów. Nie dzieje się tak bez powodu! Codzienna kawa lub herbata to doskonała okazja, by przypominać o marce. Dobrze zaprojektowany kubek z estetycznym nadrukiem czy logo potrafi stać się jednym z ulubionych naczyń w biurze lub domu. Warto pomyśleć o kubku termicznym.
Kubek to nie tylko przedmiot. To sposób na wejście do codziennego życia Twojego odbiorcy. Jeśli do tego dołożysz atrakcyjne opakowanie, to efekt zapamiętania gotowy!
Smycze z logo. Niedrogie, a skuteczne
Smycze z nadrukiem są przede wszystkim praktyczne. Korzystamy z nich na co dzień: przypinamy do nich klucze, identyfikator czy telefon. Ponieważ zabieramy je ze sobą, są świetnym nośnikiem reklamy w ruchu. Jeśli zależy Ci na dużym zasięgu przy niewielkim budżecie, to wybór smyczy będzie strzałem w dziesiątkę.
Jakie gadżety jeszcze warto rozważyć?
Oprócz podanych przez nas propozycji możesz także skusić się na gadżety biurowe. Będą to wszelkiego rodzaju zakładki, notesy, teczki czy markery. Możesz podarować je nie tylko swoim klientom, ale także kontrahentom czy pracownikom.
Równie dobrze sprawdzają się gadżety technologiczne, czyli pendrive’y, stojaki na smartfona czy powerbanki. Świetne dla firm z branży IT, HR czy działu finansów. Warto rozważyć także gadżety sezonowe takie jak rękawiczki na zimę, skrobaczki do szyb, bidony na wodę czy okulary przeciwsłoneczne.
Personalizuj swoje gadżety
Gadżet z samym logo, to może być nieco za mało. Klienci doceniają kreatywność. Zastanów się, czy do swoich gadżetów możesz dodać jakieś hasło, grafikę czy kod QR, który prowadzi klienta np. do specjalnej oferty.
Dobrze, aby komunikat był dostosowany do konkretnej okazji. Co innego sprawdzi się podczas prowadzenia rekrutacji, co innego na targach branżowych i jubileuszu firmy.
Jak zamawiać gadżety z głową?
Gadżetów nie warto kupować przypadkowo i w pośpiechu. Zamiast tego określ budżet, jaki jesteś w stanie na to poświęcić i ile gadżetów będziesz potrzebować. Następnie dopasuj wybór do okazji i grupy docelowej.
Zwróć uwagę na jakość produktów. Jeśli nie masz doświadczenia, warto skorzystać z usług firm specjalizujących się w gadżetach reklamowych, które pomogą dobrać sensowny zestaw i dopasować projekt do Twojej identyfikacji wizualnej.
Dobre gadżety to dobre relacje
Przemyślane upominki będą wzmacniać pozytywne skojarzenia z marką i będą budować trwałą relację z odbiorcą. W czasach, gdy większość działań marketingowych dzieje się online, fizyczny, dobrze zaprojektowany gadżet może zadziałać zaskakująco skutecznie – właśnie dlatego, że wyróżnia się na tle cyfrowego szumu.
Choć z pozoru wydaje się, że kubek, smycz czy notes to niepozorne gadżety, pomyśl o nich w inny sposób. Od teraz codziennie, gdy obdarowany będzie robić kawę lub herbatę, będzie zerkać na logo Twojej firmy.
Do smyczy przypnie swoje klucze, dzięki temu wychodząc z domu i zamykając drzwi, spojrzy na Twoją smycz. Z kolei notes, w którym będzie zapisywać swoje pomysły i zadania w pracy, będzie mu towarzyszyć na początku każdego dnia.
Dobrze dobrany gadżet to coś więcej niż prezent – to wizytówka Twojej marki, która zostaje z odbiorcą na dłużej. Nie chodzi o ilość, ale o jakość, użyteczność i pomysł. Nawet drobny przedmiot może stać się nośnikiem emocji i budować zaufanie, jeśli jest dobrze przemyślany.
Artykuł Sponsorowany