Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

List do akcjonariuszy Grupy BoomBit 2024

Udostępnij

Szanowni Akcjonariusze i Inwestorzy,

oddaję w Państwa ręce raport roczny podsumowujący wyniki oraz najważniejsze informacje dotyczące działalności Spółki i Grupy Kapitałowej BoomBit S.A. w 2024 roku.

Miniony rok upłynął pod znakiem intensywnej pracy nad rozbudową naszego portfolio produktowego oraz rozwojem nowych obszarów działalności. Kluczowym kierunkiem było dalsze zróżnicowanie źródeł przychodów – zarówno pod względem platform, jak i modeli biznesowych. Konsekwentnie rozwijaliśmy działalność produkcyjną i wydawniczą w segmencie gier mobilnych na platformach iOS i Android,. W 2024 roku kontynuowaliśmy również rozwój usług, które wcześniej wykorzystywaliśmy wyłącznie na potrzeby wewnętrzne. Dotyczy to autorskich narzędzi Business Intelligence, produkcji playable ads oraz technologii cross-promo. Zrealizowaliśmy dotychczas kilkadziesiąt zleceń zewnętrznych i pozyskaliśmy pierwszych klientów na nasze narzędzia BI. W 2025 roku planujemy zaoferowanie tych usług w modeluSaaS pod odrębną marką.

W 2024 roku przychody BBT (BOOMBIT) wyniosły 224,8 mln PLN i były o 8% niższe niż w roku poprzednim. Do najważniejszych premier w 2024 roku należały Bowling Club, Car Sales Simulator, Dawn of Ages, Clash of Destiny, Loot Heroes oraz największa jak dotąd aktualizacja gry Hunt Royale – Dark Forest. Przychody z gier Mid-Core i Casual wyniosły łącznie 125,3 mln PLN, co oznacza spadek o ok. 14%, głównie ze względu na niższe przychody Hunt Royale, który przez wiele miesięcy był naszym najlepiej zarabiającym tytułem. Z drugiej strony gra Darts Club zanotowała w minionym roku kilkunastoprocentowy wzrost przychodów. Segment Hyper-Casual utrzymał się natomiast na stabilnym poziomie i wygenerował przychody rzędu 93,1 mln PLN. Warto wspomnieć o grze Downhill Race League, która szybko zyskała popularność i w krótkim czasie stała się naszym najczęściej pobieranym tytułem Hyper-Casual w 2024 roku.

Na wyniki finansowe Grupy w 2024 roku miały również wpływ zdarzenia jednorazowe wśród których były odpisy aktualizujące wartość nakładów na prace rozwojowe w łącznej wysokości 11,7 mln PLN oraz wycena do wartości godziwej udziałów posiadanych w spółce SuperScale, która skutkowała rozpoznaniem kosztu w wysokości 7,0 mln PLN. Z kolei pozytywny wpływ na wynik miało rozpoznanie zysku w wysokości 10,1 mln PLN z tytułu utraty kontroli nad ADC Games. Pomimo niższych przychodów w 2024 roku poprawiliśmy wynik operacyjny i rentowność. Skorygowana EBITDA wyniosła 30,5 mln PLN wobec 18,9 mln PLN w 2023 roku, a skorygowany zysk netto ukształtował się na poziomie 10,8 mln PLN, wobec 4,5 mln PLN rok wcześniej.

Segment gier mobilnych wygenerował o 43% wyższą skorygowaną EBITDA i zanotował 63% wzrostu skorygowanego zysku netto. W segmencie blockchain również odnotowaliśmy poprawę – skorygowana EBITDA wyniosła 1,3 mln PLN wobec straty 1,5 mln PLN w roku 2023, a skorygowana strata netto zmniejszyła się z 2,8 mln PLN w 2023 roku do 1,1 mln PLN w roku bieżącym.

W segmencie projektów blockchain duży wpływ na wyniki miały niekorzystne uwarunkowania rynkowe sektora kryptowalut. Z uwagi na wysoką niepewność kontynuowania projektów realizowanych przez BoomLand, podjęliśmy decyzję o utworzeniu odpisów aktualizujących, obejmujących 100% nakładów na prace rozwojowe oraz należności i pożyczki wobec tej spółki. Innym ważnym wydarzeniem wpływającym na wyniki tego segmentu, była dekonsolidacja Grupy ADC, której wyniki od drugiego półrocza ujmowane są metodą praw własności. 

Patrząc w przyszłość, w 2025 roku planowanych jest kilka soft launchy oraz premier gier Mid-Core/Casual, takich jak Hunter’s Origin, Big Helmets: Warriors of Destiny, Mini Golf, Among Dead i Idle Nightclub. Jednocześnie poszerzamy nasz pipeline, między innymi o gry typu puzzle, czy proste aplikacje mobilne. Planujemy również premiery na innych platformach dystrybucyjnych, w tym na Steam (jako pierwsza planowana jest premiera wersji free-to-play gry Dawn of Ages), Epic Games Store oraz konsole (w tym Build a Bridge! na XBOX). Aktywnie rozwijamy współpracę z partnerami zewnętrznymi – w fazie testów znajduje się obecnie około 30 gier tworzonych przez zewnętrzne studia. Sytuacja finansowa Grupy jest stabilna, pomimo zauważalnie mniejszego salda gotówki zaraportowanego na koniec 2024 roku. Mając na uwadze podejmowane już i planowane inicjatywy ukierunkowane na wzrost przychodów, jak również wdrażane oszczędności kosztowe, liczymy na stopniową poprawę przepływów pieniężnych w bieżącym roku.

Dziękuję Państwu za zaufanie i wsparcie w mijającym roku. Wierzę, że konsekwentna realizacja obranej strategii pozwoli Grupie BoomBit na dalszy rozwój i umocnienie pozycji w globalnej branży gier.

Zapraszam do lektury niniejszego raportu.

Z wyrazami szacunku,

Marcin Olejarz

Prezes Zarządu BoomBit S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus