Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

List do akcjonariuszy CDRL 2024

Marek Dworczak – Prezes Zarządu
Marek Dworczak – Prezes Zarządu
Udostępnij

List Zarządu do Pracowników i Akcjonariuszy

Drodzy Pracownicy, Akcjonariusze oraz Klienci,

przekazujemy Państwu raport przedstawiający najważniejsze osiągnięcia, zdarzenia i wyniki finansowe Spółki i Grupy CDRL w 2024 roku.

Kluczowym zdarzeniem o charakterze jednorazowym było uzyskanie przez CDL (CDRL) odszkodowania z tytułu ubezpieczenia inwestycji w postaci nakładów pieniężnych poniesionych w celu nabycia pakietu większościowego udziałów (74,9%) w spółce białoruskiej LLC DPM z siedzibą w Białorusi (Buslik). Spółka ubiegała się o odszkodowanie z polisy ubezpieczeniowej w związku z utratą kontroli nad spółką białoruską i poniesionymi w związku z tym stratami finansowymi, na które wpływ miały w szczególności wprowadzane w Białorusi przepisy znacznie ograniczające wolność i swobodę kształtowania marż i cen dla podmiotów kontrolowanych przez inwestorów zagranicznych. Pozytywna decyzja odszkodowawcza KUKE pozwoliła na otrzymanie przez Spółkę środków pieniężnych w kwocie 18.185 tys. zł., które istotnie wpłynęły na poprawę wyników finansowych Spółki i Grupy za 2024 rok, a także obniżenie zaangażowania kredytowego.

2024 rok był kolejnym owocnym okresem dla rozwoju biznesu związanego z salami zabaw Fikołki, tj. jednostki, w której CDRL posiada 40% udziałów. W 2024 roku spółka stowarzyszona wygenerowała przychody ze sprzedaży na poziomie 53.110 tys. zł, tj. o ok 11% wyższe niż w roku poprzednim, uzyskując jednocześnie wynik finansowy netto w wysokości 1.617 tys. zł. Na dzień 31.12.2024 r. spółka posiadała 19 lokalizacji. Na 2025 rok zaplanowano istotny rozwój działalności spółki poprzez wzrost liczby nowych sal, zlokalizowanych głównie w mniejszych miejscowościach, co pozwala liczyć na pozytywny wzrost jej wyników finansowych w kolejnych okresach. Do dnia dzisiejszego liczba funkcjonujących sal łącznie z kawiarniami wzrosła już do 34.

CDRL S.A. stale unowocześnia narzędzia IT wykorzystywane w e-commerce. W raportowanym okresie kontynuowane były prace nad wdrożeniem PWA (Progressive Web App) w połączeniu z projektem AI, które zostały zakończone sukcesem na początku bieżącego roku. PWA poprawi konwersję sklepu internetowego „Coccodrillo” i umożliwi w najbliższym czasie uruchomienie sprzedaży poprzez łatwo dostępną aplikację działającą na wielu platformach, również w trybie offline. W 2024 roku wdrożono także wiele nowych funkcjonalności i usprawnień dla klientów, związanych ze sprzedażą e-commerce, m.in.: wdrożono powiadomienia klientów o zamówieniu przy płatności BLIK oraz informowanie klientów poprzez SMS i e-mail o nieopłaconym zamówieniu z linkiem do finalizacji zamówienia, wprowadzono usprawnienia do komunikacji z Baselinker i dotyczące składania zamówień, wprowadzono automatyzację AI do opisu produktów w sklepie internetowym, wdrożono API dla Chatbota znacznie rozszerzające jego możliwości, np. sprawdzanie statusu zamówienia, czy dostawy, wprowadzono nowe punkty odbioru zamówień oraz nowe systemy płatności.

Wszystkie powyższe inicjatywy rozwojowe z pewnością wpłyną na większą optymalizację procesów, zmniejszenie kosztów i wzrost efektywności działania.

W ubiegłym roku obrotowym najważniejszym wyzwaniem dla Spółki i Grupy było kontynuowanie działań związanych z dostosowaniem modelu działalności i kanałów sprzedaży do zmieniających się postaw konsumenckich. Spółka realizowała działania dywersyfikacyjne kanałów sprzedaży na zagranicznych platformach marketplace, które przekładają się pozytywnie na rozpoznawalność brandów Grupy CDRL. W roku bieżącym Spółka nadal stawia na rozwój marketplace za granicą, wdrażając kolejne nowe kanały sprzedaży.

W minionym roku Grupa prowadziła działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialnego zarządzania oraz zaangażowania społecznego. W opublikowanym sprawozdaniu dotyczącym zrównoważonego rozwoju przedstawiliśmy nasze najważniejsze inicjatywy i osiągnięcia w tych obszarach, potwierdzając nasze zobowiązanie do transparentności i długofalowej wartości dla interesariuszy. Wierzymy, że odpowiedzialne prowadzenie biznesu to nie tylko nasz obowiązek, ale również kluczowy element budowania trwałej przewagi konkurencyjnej. Wyrazem naszej odpowiedzialności społecznej była m.in. odpowiedź na potrzeby społeczności dotkniętych skutkami powodzi mającej miejsce od 12 września do 16 października 2024 roku, Spółka nawiązała wówczas kontakt z władzami oraz osobami zaangażowanymi lokalnie w organizację wsparcia i również przystąpiła do działań pomocowych poprzez przekazanie odzieży dziecięcej. Pomoc trafiła do mieszkańców wielu miejscowości dotkniętych kataklizmem.

W najbliższym roku Spółka będzie nadal koncentrowała swoje działania na zmniejszeniu stanów magazynowych powstałych w ubiegłych latach. Wdrażane są już różnego rodzaju inicjatywy mające na celu rozwój programów lojalnościowych dla klientów, organizowane są eventy w sklepach stacjonarnych, rozszerzana jest oferta asortymentu pozaodzieżowego, a także opracowany został nowy koncept dla nowo otwieranych sklepów. Nadrzędnym celem prowadzonych już i zaplanowanych do realizacji działań jest zapewnienie najwyższej efektywności sprzedaży oraz bycie bardziej dostępnym i otwartym na potrzeby klientów.

Podsumowując ubiegły rok i przedstawiając nasze plany na przyszłość, chcielibyśmy podziękować naszym Pracownikom za ich pracę i zaangażowanie w rozwój Spółki i Grupy CDRL. Dziękujemy również Klientom i Akcjonariuszom za zaufanie, które motywuje nas do dalszego działania i realizacji naszych celów.

Z poważaniem,

Marek Dworczak – Prezes Zarządu

Tomasz Przybyła – Wiceprezes Zarządu

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus