SEO, czyli Search Engine Optimization – optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych – to filar współczesnego e-commerce. Dobrze zorganizowana struktura SEO wpływa na wyniki sprzedażowe – za moment dowiesz się, dlaczego to tak istotne!
Dlaczego SEO jest kluczowe w sprzedaży?
Faktem jest, że skuteczne SEO podnosi konwersję w e-commerce. Oznacza to, że im lepiej prowadzisz optymalizację, np. pozycjonowanie Wordpress, czyli stron stojących na tym oprogramowaniu, tym więcej efektów osiągasz – w zależności od Twoich celów konwersją może być przejście na stronę, zakup produktu czy pozostawienie swoich danych. W SEO chodzi więc o to, by Twój sklep pojawiał się wysoko w wyszukiwarkach tuż po tym, jak użytkownik wpisze w nie konkretne frazy, np. sklep rowerowy Wrocław.
Poprawa pozycji w Google prowadzi prostą drogą do zwiększonej liczby odwiedzin na Twojej stronie. Dobrze zoptymalizowana, czytelna strona z interesującą treścią pasującą do tego, czego użytkownik szuka, przekłada się na wyższą konwersję.
To poprawia Twoją przewagę konkurencyjną, wszak użytkownik woli zostać u Ciebie, niż szukać dalej, skoro coś przykuło jego uwagę wystarczająco. W przeciwieństwie do droższych kampanii reklamowych, jak Google Ads, ruch pozyskiwany przez SEO jest tańszy i bardziej opłacalny w dłuższej perspektywie.
Skuteczne SEO w e-commerce – elementy
Kluczowe elementy skutecznego SEO to m.in.:
- szybkość ładowania strony – wpływa ona na pozycję Twojej witryny w Google,
- optymalizacja struktur URL – czytelne adresy oznaczają lepsze wyniki,
- responsywność strony – współcześnie użytkownicy mobilni to największa grupa kupujących przez internet,
- wartościowe opisy – unikanie generowanych przez AI treści i duplikowania contentu,
- optymalizacja pod kątem słów kluczowych – najlepiej pomoże w tym doświadczony freelancer SEO, którego usługi są z reguły tańsze, niż usługi agencji,
- wykorzystanie w sklepie bloga – poradniki, ciekawostki, testy produktów – to wszystko podnosi autorytet Twojej strony,
- link building – naturalnie wplecione linki z branżowych stron podnoszą wiarygodność sklepu,
- wykorzystanie zaplecza SEO do artykułów sponsorowanych – w branżowych portalach.
Jak mierzyć efektywność działań SEO?
Aby zmierzyć skuteczność działań, musisz zweryfikować kluczowe wskaźniki sukcesu. Będzie to więc ruch organiczny, wskaźnik konwersji (czy ruch przenosi się na konkretne czynności klientów) oraz regularnie monitorowanie, jak wybrane przez Ciebie słowa kluczowe podnoszą Twoją pozycję w wyszukiwarkach.
Ważny jest także współczynnik odrzuceń i parametr CTR, czyli to, jak użytkownicy angażują się w Twoje treści. Warto korzystać z dedykowanych narzędzi do pomiaru, takich jak Google Search Console, Google Analytics czy SEMrush albo innych, które najbardziej odpowiadają Twoim potrzebom.
Warto korzystać z pomocy specjalistów, którzy pracują w dziedzinie SEO od lat i na bieżąco przyswajają niuanse tej gałęzi internetowego marketingu, co pomoże Ci osiągać lepsze wyniki. Powodzenia!
Artykuł sponsorowany