Od dziś pierwsi klienci mogą już korzystać z usług Allegro Delivery z dostawą do punktów odbioru oraz dostaw kurierskich realizowanych przez DHL eCommerce. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Allegro Delivery - dotychczas oferujące dostawy do sieci ORLEN Paczka i Allegro One - rozszerza sieć punktów odbioru do ponad 26 000 w całej Polsce.
Allegro Delivery to jeden z filarów naszej strategii rozwoju w Polsce. Dzięki współpracy z takimi partnerami jak DHL eCommerce czy ORLEN Paczka znacząco zwiększamy zasięg i wygodę dostaw, budując spójne doświadczenie zakupowe i wydajną sieć logistyczną. Przejmując odpowiedzialność za dostawę, oferujemy najwyższy poziom obsługi klientów i sprzedających. W krótkim czasie usługa osiągnęła NPS na poziomie 84 punktów, potwierdzając jej jakość i satysfakcję użytkowników. Allegro Delivery pozwala też zaoferować przewidywalne, atrakcyjne ceny oraz lepiej zarządzać kosztami programu Smart!, wzmacniając naszą pozycję lidera e-commerce w regionie-
– mówi Jakub Kłoczewiak, COO Allegro
DHL – partner o globalnym zasięgu i kompleksowym doświadczeniu
DHL to jeden z największych operatorów logistycznych na świecie i pionier w zakresie automatyzacji dostaw. Swoje pierwsze automaty paczkowe firma uruchomiła już w 2001 roku w Niemczech, a dziś z powodzeniem rozwija sieć OOH , dysponując już ponad 150 tys. punktów i automatów w całej Europie.
Dzięki rozbudowanej infrastrukturze i największej, europejskiej sieci – oferuje klientom szeroką dostępność i wygodę.
Jako globalny lider w branży logistycznej, dysponujemy szerokim doświadczeniem i kompleksową ofertą usług, które pozwalają nam skutecznie wspierać naszych klientów i odpowiadać na potrzeby rynku. Zapewniamy najwyższy standard obsługi w zakresie przesyłek i zwrotów, które są nieodłącznym elementem zakupów online. Tylko w Polsce, dzięki dynamicznej rozbudowie sieci OOH, klienci mogą korzystać już z ponad 22 tys. maszyn i punktów. Na poziomie europejskim DHL pozostaje niekwestionowanym liderem zarówno w segmencie klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Jestem przekonana, że nasza współpraca z Allegro, w ramach projektu Delivery, przełoży się na komfort klientów i ich doświadczenia zakupowe – podkreśla Anna Krauze Dyrektor ds. Strategicznego Rozwoju E-Commerce w DHL eCommerce Polska.
Dołączenie DHL do Allegro Delivery to nie tylko znaczący wzrost liczby punktów odbioru,, ale też gwarancja wysokiej jakości usług i niezawodności – czyli tego, czego klienci ALE (ALLEGRO) oczekują i potrzebują.
Priorytety rozwoju Allegro
Rozwój Allegro Delivery to korzyść nie tylko dla klientów, ale też dla sprzedających. Od momentu wprowadzenia - w czerwcu 2024 - już 95 000 firm prowadzących sprzedaż na Allegro korzysta z tej usługi, oferując swoim klientom wygodne i przewidywalne dostawy. Allegro Delivery to nie tylko uproszczona logistyka i ujednolicony standard dostaw – to także najkorzystniejsze stawki dla sprzedających w Allegro Smart! oraz najprostszy sposób, by spełnić warunki przystąpienia do programu.
Allegro intensywnie rozwija swoją infrastrukturę logistyczną. Do końca 2025 roku planuje rozbudowę sieci automatów paczkowych One Box o kolejne 2,5 tysiąca urządzeń, co stanowi istotną inwestycję w usprawnienie procesów dostaw. Równolegle rozwijają się także sieci partnerskie – ORLEN Paczka oraz DHL – dzięki czemu Allegro Delivery zyskuje coraz szerszy zasięg. Już w tym momencie spośród 26 tys. punktów odbioru aż 16 000 stanowią automaty paczkowe. Allegro intensywnie pracuje nad nowymi funkcjonalnościami, które zwiększą wygodę korzystania z automatów paczkowych wszystkich partnerów Allegro Delivery, zapewniając jednolite, intuicyjne i przewidywalne doświadczenie niezależnie od wybranej formy dostawy. Allegro zapowiada także, że wkrótce do programu dołączą kolejni partnerzy.