LRQ (LARQ) i Nextbike GmbH, główni akcjonariusze Nextbike Polska, sprzedali pakiet 5,5% akcji rowerowej spółki kilkunastu profesjonalnym inwestorom z polskiego rynku kapitałowego w ramach budowy bazy akcjonariuszy w związku z planowanym upublicznieniem. Transakcja implikuje wycenę Nextbike Polska na poziomie 65 mln zł, podało Larq.
"Skala działalności i tempo rozwoju Nextbike Polska pozwalają nam poważnie myśleć o wprowadzeniu tej spółki na warszawską giełdę w perspektywie najbliższych kilku do kilkunastu miesięcy. Przeprowadzona transakcja jest elementem przygotowania upublicznienia spółki poprzez stopniową budowę rozwodnienia wśród inwestorów podzielających nasz optymizm co do perspektyw rozwoju Nextbike Polska i potencjalnego sukcesu docelowego IPO" – powiedział członek zarządu Larq i członek rady nadzorczej Nextbike Polska Mikołaj Chruszczewski, cytowany w komunikacie.
W październiku 2015 r. spółka CAM Media zmieniła nazwę na Larq. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2008 r. Filarami biznesu grupy są Nextbike Polska - największy w Polsce dostawca i operator miejskich systemów rowerowych, Synergic - wiodący krajowy operator i właściciel niestandardowych nośników reklamy zewnętrznej oraz Brand24 - właściciel autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie.