Szanowni Akcjonariusze i Akcjonariuszki!
Od wielu lat Grupa Agora opiera swą strategię rozwoju na dywersyfikacji portfela spółek, które działają w różnych segmentach rynku mediów. To zapewnia nam dziś solidną odporność na negatywne czynniki rynkowe, w tym takie jak destrukcyjny wpływ globalnych gigantów internetowych na przychody lokalnych mediów.
Dzisiejszy kształt Grupy AGO (AGORA) to efekt prowadzonych przez lata udanych akwizycji, z czego ostatnia – Eurozet – została sfinalizowana w ubiegłym roku. Dzięki przejęciu 100% udziałów w tej spółce segment radiowy jest dziś naszym największym biznesem mediowym, przed którym otwierają się perspektywy korzystnych synergii oraz pozytywnego wpływu na rentowność całej Grupy.
Nasza sieć kin Helios w 2024 roku ostatecznie pożegnała pandemiczny kryzys, odbudowując frekwencję i spłacając zobowiązania zaciągnięte na czas lockdownu. Dziś tamte wyzwania to już przeszłość, a przyszłość rynku kinowego rysuje się optymistycznie. Z kolei AMS w reklamie zewnętrznej trafnie postawił na cyfryzację nośników (DOOH), które według długoterminowych prognoz dla branży mediowej mają największy potencjał wzrostu.
Systematyczny rozwój i różnorodna struktura naszego porfela sprawiły, że w 2024 roku zostaliśmy grupą mediową o największym zasięgu komercyjnym w Polsce. Nasze media każdego dnia docierają do 17 mln* widzów, czytelników, użytkowników i słuchaczy! Dostrzegamy w tym ogromny potencjał biznesowy, ale też wiemy, że za zaufaniem, jakim darzą nas Polki i Polacy, stoi wielka odpowiedzialność.
Media kształtują postawy i poglądy swoich odbiorców, wpływają na otaczającą nas rzeczywistość. Korzystamy z tej siły, od lat prowadząc liczne kampanie informacyjne czy akcje społeczne. Jesteśmy dumni, że jako firma zbudowana na wartościach takich jak niezależność, prawda, tolerancja, poszanowanie praw człowieka, od początku swojego istnienia podejmujemy działania, które zmieniają świat na lepszy. Jak konkretnie? Opisaliśmy to w opublikowanym właśnie raporcie ESG.
W erze ogólnej niepewności i poważnych turbulencji w branży mediów Grupa Agora rośnie i ma solidne perspektywy dalszego wzrostu. Po raz drugi z rzędu rekordowe w historii firmy przychody (1,48 mld zł) i EBITDA (257 mln zł) pozwalają nam uznać miniony rok za udany i śmiało spoglądać w przyszłość.
Tak też patrzymy na 2025 rok, w którym będziemy kontynuować realizację przyjętych niespełna dwa lata temu kierunków strategicznych, koncentrując się na wzmacnianiu współpracy między biznesami i wykorzystywaniu synergii – szczególnie pomiędzy naszymi największymi cyfrowymi mediami – Wyborczą i Gazeta.pl.
W Grupie Agora czerpiemy siłę ze współpracy i zapewniam Państwa, że to właśnie ona będzie źródłem naszych kolejnych sukcesów.
Z poważaniem
Bartosz Hojka
Prezes Zarządu Agory S.A.