Zgodnie z przewidywaniami Zarządu CLD (CLOUD) zamknięcie Oracle Advertising pod koniec września ub.r. spowodowało czasowy spadek przychodów ze sprzedaży danych, wynikający przede wszystkim z przesunięć w kanałach dystrybucji danych. Wskaźnik za styczeń wyniósł -2% r./r. Jeden z największych dostawców danych na świecie konsekwentnie realizuje swoją strategię rozwoju i spodziewa się poprawy dynamiki sprzedaży w kolejnych miesiącach.
- Zmiany na rynku reklamy cyfrowej wywołane zamknięciem Oracle Advertising mają krótkotrwały charakter i wynikają przede wszystkim z przesunięć w kanałach dystrybucji. Wierzę, że finalnie wpływ tego zdarzenia na nasz biznes będzie pozytywny i zwiększymy wzrost organiczny przejmując po Oracle Advertising część rynku – komentuje wyniki sprzedaży Piotr Prajsnar, prezes Zarządu Cloud Technologies. - Niezależnie od powyższego sprzyja nam rosnący rynek reklamy w modelu programmatic. Według szacunków eMarketera globalny rynek reklam displayowych w tym modelu wzrośnie w tym roku o prawie 50 mld USD, a programmatic będzie odpowiadać za prawie 97% nowych wydatków na reklamy displayowe – dodaje prezes Prajsnar.
Raportowany wskaźnik obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies i jest wyrażony w USD. Natomiast w raportach okresowych, spółka prezentuje dane w PLN, a zatem na dynamiki mają wpływ różnice kursowe. Około 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA, który jest jednym z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie.
Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023-2025 jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji nowej strategii spółka zamierza przeznaczyć do 100 mln PLN w latach 2023 - 2025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln PLN na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln PLN na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln PLN na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników, z czego 125 000 akcji zostało już nabytych w ramach skupu akcji własnych, który został zrealizowany w grudniu 2023 roku. Jednocześnie Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA. 28 czerwca ub. r. spółka wypłaciła z zysku netto za 2023 rok dywidendę w łącznej wysokości 5,6 mln PLN, co oznaczało 1,25 PLN dywidendy na akcję.