Szanowni Akcjonariusze i Inwestorzy,
W imieniu Zarządu Spółki, pragnę przedstawić Państwu sprawozdanie z działalności ICG (ICECODE) i tworzonej przez tą spółkę Grupy Kapitałowej za rok 2024, podkreślając kluczowe wydarzenia, które miały miejsce w tym okresie oraz nasze plany na przyszłość. Mam nadzieję, że jako nowo powołany Prezes Spółki, sprostam wyzwaniom związanym z obecną trudną sytuacją rynkową i przyczynię się do dalszego rozwoju zarówno firmy jak i całej Grupy.
Minione dwanaście miesięcy było okresem wytężonej pracy, w którym odnotowaliśmy zarówno sukcesy, jak i wyzwania wymagające od nas aktualizacji strategii oraz podjęcia dodatkowych działań mających na celu stabilizację kondycji finansowej Spółki. Zarząd Spółki przeprowadził dogłębną analizę aktualnej sytuacji w branży oraz własnych możliwości, w wyniku czego przyjęto nową Strategię na lata 2025–2027.
Dla poprawy stabilności finansowej wprowadzono szereg inicjatyw: próby pozyskania kapitału poprzez emisję akcji serii J, przedłużenie istniejącego oraz zdobycie nowego finansowania dłużnego, a także działania w kierunku uzyskania grantów na produkcję gier. Równolegle, intensywnie poszukujemy wydawcy, ale aby nie uzależniać się wyłącznie od tych poszukiwań, przygotowujemy również zupełnie nową grę pt. Nightmare Frontier z myślą o ewentualnym samodzielnym wydaniu w formule Early Access. Zarząd podjął ponadto istotne kroki w celu obniżenia kosztów produkcji gier – m.in. poprzez niemal dwukrotne przyspieszenie procesu tworzenia tytułów dzięki wykorzystaniu istniejącej technologii i know-how oraz ograniczenie bieżących wydatków wyłącznie do tych niezbędnych dla rozwoju gry w formule Early Access.
Głównym osiągnięciem w roku 2024 była premiera Rogue Waters na platformie PC, przyjęta bardzo pozytywnie zarówno przez media branżowe, jak i graczy. Według agregatora Metacritic gra uzyskała średnią ocen na poziomie 83, co jest bardzo dobrym wynikiem i potwierdza umiejętności oraz ugruntowaną pozycję Ice Code Games w gatunku gier taktycznych. Niestety, ze względu na decyzję wydawcy, kampania marketingowa trwała zaledwie pięć tygodni (od ogłoszenia gry do jej wydania), co znacząco ograniczyło zasięg działań promocyjnych i nie pozwoliło zbudować odpowiedniej świadomości marki wśród graczy oraz mediów. W rezultacie, pomimo wysokiej jakości samej gry, nie zdołaliśmy dotrzeć do pełnego grona odbiorców, a uzyskane przychody okazały się niższe od prognozowanych. W celu dotarcia do szerszego grona odbiorców, w porozumieniu z wydawcą postanowiliśmy przygotować wersje tej gry na platformy konsolowe. W konsekwencji tego, 4 lutego br. tytuł zadebiutował na konsolach Xbox i PlayStation, a 13 marca br. został wydany na Nintendo Switch. Warto podkreślić, że jest to nasz pierwszy projekt zrealizowany na konsole, a uzyskane efekty jakościowe i wysokie oceny na tych platformach napawają nas szczególną dumą.
Branża gier przechodzi obecnie głębokie przeobrażenia. Z jednej strony obserwujemy rosnącą konkurencję, wzrost kosztów i utrudnione nawiązywanie współpracy z wydawcami finansującymi produkcję, z drugiej jednak pojawiają się nowe możliwości – m.in. rosnąca popularność formuły Early Access (EA). Naszą odpowiedzią na te wyzwania jest zaktualizowana strategia, zakładająca m.in. częstsze premiery, wydawanie gier w formule Early Access oraz stopniowe uniezależnianie się od wydawców. Kluczowym elementem rozwoju pozostaje również wykorzystanie dotychczas stworzonych narzędzi i technologii oraz wdrożenie modeli sztucznej inteligencji, które pomagają przyspieszyć proces produkcji i ograniczać koszty. Pierwszym efektem nowego podejścia będzie właśnie wspomniana wcześniej gra tworzona obecnie pod roboczym tytułem Nightmare Frontier – taktycznostrategiczna gra z elementami horroru i survivalu, której premiera w formule Early Access planowana jest na II/III kwartał 2025 r.
Niemniej jednak, odczuwamy już konsekwencje ograniczeń dotychczasowego modelu biznesowego (opartego na ścisłej współpracy z wydawcami) oraz niższych niż zakładane przychodów z dystrybucji gry Rogue Waters, co przełożyło się na konieczność podjęcia działań naprawczych. W związku z tym, Zarząd zdecydował o dokonaniu odpisów aktualizujących wartość aktywów Spółki, obejmujących m.in. odpis wartości firmy oraz wartości samej gry Rogue Waters. W konsekwencji tych odpisów, miniony rok zamknęliśmy stratą netto na poziomie jednostkowym w wysokości -12 269 817,34 zł, a na poziomie skonsolidowanym…. Wierzymy jednak, że takie działania pomogą w rzetelnym ukazaniu bieżącej kondycji finansowej Spółki.
W tym miejscu warto także podsumować efekty publicznej oferty akcji serii J. Zgodnie z uchwałą Walnego Zgromadzenia z 15 listopada 2024 r. prowadziliśmy subskrypcję do 42 359 343 nowych walorów po cenie emisyjnej 0,10 zł. Zakończyliśmy ją przydzieleniem 1 833 472 nowych akcji. Pozyskana kwota nie wystarcza na pełne sfinansowanie dalszych prac nad Nightmare Frontier, dlatego podejmujemy dalsze kroki w celu pozyskania dodatkowych środków, w tym kapitału dłużnego. Mimo to prace nad grą, jak dotąd, przebiegają zgodnie z założonym planem.
Pomimo trudnej obecnie kondycji finansowej jesteśmy przekonani, że efektywne wdrożenie nowej strategii pozwoli nam sprostać dynamicznym zmianom w branży i budować długofalową wartość dla Akcjonariuszy. Dziękuję całemu zespołowi Ice Code Games za nieustającą determinację, a Państwu – za dotychczasowe wsparcie. Wierzę, że nadchodzące miesiące przyniosą kolejne innowacje, sukcesy komercyjne i wzrost wartości Spółki.
Zapraszamy do lektury raportu rocznego i do obserwowania raportów bieżących publikowanych przez Spółkę.
Z poważaniem
Mateusz Pilski
Prezes Zarządu