Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Przemysław Błaszczyk: Komercyjny potencjał Unsolved zwiększył się w 2024 r. o około jedną czwartą

Udostępnij

Notowany na GPW producent i wydawca gier według wstępnych szacunków zakończył 2024 r. z 103,5 mln zł przychodów, 29,5 mln zł EBIT oraz 27,4 mln zł zysku netto. Przychody ART (ARTIFEX) wzrosły w minionym roku o 26%, podczas gdy zysk operacyjny i netto zwiększyły się odpowiednio o 23% i 10%. Dynamiczny wzrost wyników to zasługa flagowej produkcji Artifex Mundi, gry Unsolved, przychody z komercjalizacji której wzrosły w minionym roku o 34%, do 95 mln zł

- Już kolejny rok z rzędu udało się nam poprawić wyniki finansowe na każdym z kluczowych poziomów. Pomimo m.in. mniej korzystnej niż w minionych latach sytuacji na rynku walutowym osiągnęliśmy wysoki dwucyfrowy wzrost sprzedaży, o czym przesądził rozwój aplikacji Unsolved. Szacujemy, że komercyjny potencjał gry, mierzony wskaźnikiem LTV, zwiększył się w 2024 r. o około jedną czwartą. Wzrost ten, jak również pełniejsze wykorzystanie rozwoju gry osiągniętego w 2023 r., stworzyły nam przestrzeń dla wyższych inwestycji w bazę graczy dla gry nawet w dobie rosnących kosztów reklamy online – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.

Prezes giełdowej spółki podkreśla, że 2025 r. dla Artifex Mundi stoi pod znakiem finalnego etapu prac deweloperskich w ramach dwóch strategicznych projektów – nowej gry RPG oraz stworzenia tzw. metagry dla Unsolved. – Prace w ramach obu przedsięwzięć przebiegają zgodnie z planem. Zakładamy, że ich pierwsze wymierne efekty finansowe rozpoznamy w 2026 r. Celem na 2025 r. jest maksymalizacja przychodów z obecnie komercjalizowanych produktów, w tym dalsza praca nad dochodowością obecnej wersji Unsolved, podnoszoną m.in. poprzez rozbudowę zawartości oraz wdrażanie mniejszych modyfikacji – dodaje Przemysław Błaszczyk.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus