Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

List do akcjonariuszy Vercom 2024

Udostępnij

Szanowni Państwo,

Z satysfakcją prezentujemy raport Grupy VRC (VERCOM) za 2024 rok. Był to kolejny rekordowy okres w historii Spółki, w którym z dużą nadwyżką zrealizowaliśmy wszystkie cele, które postawiliśmy przed sobą debiutując na GPW niespełna 4 lata temu.

W tym czasie nasza EBITDA wzrosła aż czterokrotnie, osiągając poziom 110 mln zł, a baza klientów wkrótce przekroczy 100 tysięcy podmiotów, co oznacza ośmiokrotny wzrost od IPO. Jednocześnie zbudowaliśmy przy tym silną obecność na globalnym rynku, zapewniając Grupie przestrzeń do dalszego dynamicznego wzrostu w kolejnych latach. Naturalnym efektem tych działań był także trzykrotny wzrost kapitalizacji do ponad 2,5 mld zł, dzięki któremu udało nam się awansować do mWIG40. To potwierdzenie, że konsekwentnie budujemy wartość dla naszych akcjonariuszy i umacniamy naszą pozycję na rynku kapitałowym.

W minionym roku na uwagę zasługuje przede wszystkim dalszy dynamiczny rozwój marki MessageFlow, wynikający między innymi z możliwości integracji wielu kanałów komunikacji. Efektem tego było rozpoczęcie współpracy z kolejnymi wiodącymi markami takimi jak Velo Bank, DNP (DINOPL), Canal+ czy BLIK, a także skuteczna dosprzedaż usług dotychczasowym klientom, potwierdzona wzrostem marży generowanej na usługach email o 25% rdr, SMS o 40% r/r oraz push aż o 50% r/r. Szczególnie istotnym osiągnięciem był rozwój w obszarze nowoczesnych form komunikacji, takich jak RCS i OTT, które stały się dla nas nowym źródłem marży o ogromnym potencjale wzrostowym. Po latach dominacji komunikacji marketingowej i transakcyjnej, rozwój usług RCS i OTT wspierany postępami w obszarze sztucznej inteligencji, może zapoczątkować narodziny komunikacji konwersacyjnej.

Kluczowym filarem naszej strategii rozwoju usługi MessageFlow jest wykorzystanie posiadanych przewag technologicznych w celu zbudowania silnej obecności na globalnym rynku. Pierwszym dużym krokiem w tym kierunku jest strategiczne partnerstwo z Microsoft. Dzięki tej współpracy MessageFlow stanie się dostępny w Azure Marketplace, zapewniając nam dostęp do ponad 350 tysięcy potencjalnych klientów na całym świecie, w tym 130 tysięcy w regionie EMEA. Obecność w ekosystemie Azure zwiększy naszą widoczność wśród międzynarodowych użytkowników, a Microsoft wesprze nas zarówno w działaniach marketingowych, jak i w rozwoju technologicznym – szczególnie w obszarze sztucznej inteligencji. To partnerstwo stanowi kluczowy krok w naszej globalnej ekspansji, otwierając nowe możliwości i przyspieszając realizację naszych planów.

Pomimo osiągniętych sukcesów nie osiadamy na laurach. Zbudowaliśmy solidne fundamenty, na których możemy oprzeć dalszą ekspansję. Przed nami kolejny ambitny cel – potrojenie wyniku EBITDA do 2028 r. poprzez konsekwentny rozwój organiczny oraz selektywne przejęcia. Szacujemy, że w ciągu najbliższych 4 lat będziemy mogli na ten cel przeznaczyć nawet 1 mld zł.

Dziękujemy pracownikom, partnerom biznesowym oraz akcjonariuszom za wkład w dotychczasowe wyniki. Wierzymy, że wspólnie będziemy dalej współtworzyć kolejne sukcesy polskiej technologii na globalnym rynku.

Z poważaniem,

Krzysztof Szyszka

Prezes Zarządu Vercom

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus