Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

List do akcjonariuszy Gamedust 2024

Udostępnij

Szanowni Państwo,

Niniejszym składam na Państwa ręce raport roczny GDC (GAMEDUST) za rok 2024, który zawiera sprawozdania finansowe Spółki wraz ze sprawozdaniem niezależnego biegłego rewidenta z badania rocznego sprawozdania finansowego zawierającego opinię oraz sprawozdaniem Zarządu z działalności za 2024 rok.

Rok 2024 był dla Spółki okresem transformacji i wyzwań. Musieliśmy zmierzyć się z wymagającym otoczeniem rynkowym, zmianami w dynamice rynku VR oraz koniecznością adaptacji naszej strategii do nowych realiów biznesowych. W tym trudnym czasie podjęliśmy szereg działań mających na celu optymalizację kosztów, poszukiwanie nowych źródeł przychodów i określenie kierunków rozwoju, które zapewnią Spółce zrównoważony wzrost w przyszłości.

W 2024 roku Spółka realizowała przyjętą strategię rozwoju, starając się dostosować do wyzwań rynku gier VR. Pomimo trudności, konsekwentnie pracowaliśmy w ramach naszych trzech podstawowych linii biznesowych:

Produkcje własne - rozbudowa portfolio własnych IP gier wirtualnej rzeczywistości (VR) z segmentu indie premium, charakteryzujących się oparciem rozgrywki o innowacyjną mechanikę oraz unikalnym stylem graficznym/designem gier;

Działalność wydawnicza, przede wszystkim na platformy VR - wykorzystanie know-how produkcyjnego oraz wydawniczego w celu uzyskania dodatkowych źródeł przychodów oraz rozbudowy portfolio wydawanych tytułów;

Connected Realities - rozwój autorskiej linii biznesowej polegającej na łączeniu ze sobą świata materialnego i wirtualnej rzeczywistości przez wykorzystanie wzajemnych interakcji pomiędzy nimi oraz tworzenie na tej podstawie nowych, innowacyjnych produktów.

W pierwszym kwartale 2024 roku Spółka zakończyła realizację projektu pod roboczym tytułem Freedom Pilot, na pre-produkcję którego uzyskaliśmy dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Kreatywna Europa w wysokości ponad 100 tys. EUR. W kwietniu 2024 roku otrzymaliśmy pozytywną weryfikację raportu końcowego projektu przez European Education and Culture Executive Agency (EACEA).

W zakresie rozwoju drugiej linii biznesowej tj. działalności wydawniczej, w 2024 roku Spółka kontynuowała współpracę z zewnętrznymi deweloperami, wydając i wspierając takie tytuły jak "Rooms of Realities", "Sunrise GP" oraz "Best Forklift Operator". W marcu 2024 zawarliśmy umowę z DRAGO entertainment S.A. na wykonanie adaptacji VR gry Gas Station Simulator, jednak jak wynika z wydarzeń po dniu bilansowym, projekt ten został zakończony w marcu 2025 roku.

W zakresie rozwoju ostatniej, autorskiej linii biznesowej pod nazwą Connected Realities, Spółka utrzymywała zaangażowanie kapitałowe w Bluekey Sp. z o.o., która rozwija koncepcję Rooms of Realities - wirtualnych escape roomów, łączących doświadczenia rzeczywiste z wirtualnymi.

Wyniki finansowe były poniżej naszych oczekiwań, co znalazło odzwierciedlenie w przychodach na poziomie 1,69 mln zł (spadek o 49% rok do roku) oraz stracie netto wynoszącej 12,29 mln zł. Warto jednak podkreślić, że znaczący wpływ na wynik finansowy miały odpisy aktualizacyjne wartości firmy w kwocie 9,68 mln zł oraz koszty amortyzacji wartości firmy w wysokości 2,53 mln zł, które są konsekwencją połączenia Spółek Gamedust S.A. ze spółką Gamedust Sp. z o.o. Bez tych obciążeń, wynik operacyjny Spółki byłby zdecydowanie lepszy. Odpisy amortyzacji i aktualizujący wartość firmę mają charakter niepieniężny i nie obciążyły płynności Spółki.

W 2024 nastąpiła również zmiana w naszym podejściu do rynku. We wrześniu przyjęliśmy nową strategię na lata 2024-2025, która kładzie większy nacisk na model wydawniczy i adaptacyjny, koncentrując się na przenoszeniu uznanych tytułów z formatu flat screen do środowiska VR. Wierzymy, że ten kierunek pozwoli nam na minimalizację ryzyka i optymalizację kosztów, przy jednoczesnym wykorzystaniu naszych kluczowych kompetencji w technologii VR.

Jako Prezes Zarządu chciałbym serdecznie podziękować wszystkim osobom zaangażowanym w rozwój Gamedust. Rok 2024 był dla Spółki trudny i wymagający, ale dzięki zaangażowaniu naszego zespołu, partnerów biznesowych oraz wsparciu akcjonariuszy zdołaliśmy przetrwać ten okres i obronić się przed jeszcze trudniejszą sytuacją. Szczególne podziękowania należą się naszym pracownikom i współpracownikom, którzy z niezwykłą determinacją realizowali projekty Spółki w wymagającym otoczeniu rynkowym.

Przed nami trudny okres pełen wyzwań, ale też niosący nowe możliwości. Pragnę zapewnić, że Spółka dołoży wszelkich starań, aby wszystkie podejmowane w najbliższej przyszłości działania oraz inicjatywy były zgodne z naszą nową strategią działania i przekładały się na wzrost wartości Gamedust S.A. Koncentrujemy się na efektywnym wykonaniu istniejących projektów, poszukiwaniu nowych szans rynkowych oraz budowaniu trwałych relacji z partnerami biznesowymi. Jestem przekonany, że nasza dogłębna znajomość technologii VR, doświadczenie w produkcji i wydawaniu gier oraz zdolność do szybkiej adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych będą fundamentami naszego przyszłego sukcesu.

Zapraszam do lektury naszego raportu.

Z poważaniem,

Paweł Flieger

Prezes Zarządu Gamedust S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus