Szanowni Państwo,
Niniejszym składam na Państwa ręce raport roczny GDC (GAMEDUST) za rok 2024, który zawiera sprawozdania finansowe Spółki wraz ze sprawozdaniem niezależnego biegłego rewidenta z badania rocznego sprawozdania finansowego zawierającego opinię oraz sprawozdaniem Zarządu z działalności za 2024 rok.
Rok 2024 był dla Spółki okresem transformacji i wyzwań. Musieliśmy zmierzyć się z wymagającym otoczeniem rynkowym, zmianami w dynamice rynku VR oraz koniecznością adaptacji naszej strategii do nowych realiów biznesowych. W tym trudnym czasie podjęliśmy szereg działań mających na celu optymalizację kosztów, poszukiwanie nowych źródeł przychodów i określenie kierunków rozwoju, które zapewnią Spółce zrównoważony wzrost w przyszłości.
W 2024 roku Spółka realizowała przyjętą strategię rozwoju, starając się dostosować do wyzwań rynku gier VR. Pomimo trudności, konsekwentnie pracowaliśmy w ramach naszych trzech podstawowych linii biznesowych:
Produkcje własne - rozbudowa portfolio własnych IP gier wirtualnej rzeczywistości (VR) z segmentu indie premium, charakteryzujących się oparciem rozgrywki o innowacyjną mechanikę oraz unikalnym stylem graficznym/designem gier;
Działalność wydawnicza, przede wszystkim na platformy VR - wykorzystanie know-how produkcyjnego oraz wydawniczego w celu uzyskania dodatkowych źródeł przychodów oraz rozbudowy portfolio wydawanych tytułów;
Connected Realities - rozwój autorskiej linii biznesowej polegającej na łączeniu ze sobą świata materialnego i wirtualnej rzeczywistości przez wykorzystanie wzajemnych interakcji pomiędzy nimi oraz tworzenie na tej podstawie nowych, innowacyjnych produktów.
W pierwszym kwartale 2024 roku Spółka zakończyła realizację projektu pod roboczym tytułem Freedom Pilot, na pre-produkcję którego uzyskaliśmy dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Kreatywna Europa w wysokości ponad 100 tys. EUR. W kwietniu 2024 roku otrzymaliśmy pozytywną weryfikację raportu końcowego projektu przez European Education and Culture Executive Agency (EACEA).
W zakresie rozwoju drugiej linii biznesowej tj. działalności wydawniczej, w 2024 roku Spółka kontynuowała współpracę z zewnętrznymi deweloperami, wydając i wspierając takie tytuły jak "Rooms of Realities", "Sunrise GP" oraz "Best Forklift Operator". W marcu 2024 zawarliśmy umowę z DRAGO entertainment S.A. na wykonanie adaptacji VR gry Gas Station Simulator, jednak jak wynika z wydarzeń po dniu bilansowym, projekt ten został zakończony w marcu 2025 roku.
W zakresie rozwoju ostatniej, autorskiej linii biznesowej pod nazwą Connected Realities, Spółka utrzymywała zaangażowanie kapitałowe w Bluekey Sp. z o.o., która rozwija koncepcję Rooms of Realities - wirtualnych escape roomów, łączących doświadczenia rzeczywiste z wirtualnymi.
Wyniki finansowe były poniżej naszych oczekiwań, co znalazło odzwierciedlenie w przychodach na poziomie 1,69 mln zł (spadek o 49% rok do roku) oraz stracie netto wynoszącej 12,29 mln zł. Warto jednak podkreślić, że znaczący wpływ na wynik finansowy miały odpisy aktualizacyjne wartości firmy w kwocie 9,68 mln zł oraz koszty amortyzacji wartości firmy w wysokości 2,53 mln zł, które są konsekwencją połączenia Spółek Gamedust S.A. ze spółką Gamedust Sp. z o.o. Bez tych obciążeń, wynik operacyjny Spółki byłby zdecydowanie lepszy. Odpisy amortyzacji i aktualizujący wartość firmę mają charakter niepieniężny i nie obciążyły płynności Spółki.
W 2024 nastąpiła również zmiana w naszym podejściu do rynku. We wrześniu przyjęliśmy nową strategię na lata 2024-2025, która kładzie większy nacisk na model wydawniczy i adaptacyjny, koncentrując się na przenoszeniu uznanych tytułów z formatu flat screen do środowiska VR. Wierzymy, że ten kierunek pozwoli nam na minimalizację ryzyka i optymalizację kosztów, przy jednoczesnym wykorzystaniu naszych kluczowych kompetencji w technologii VR.
Jako Prezes Zarządu chciałbym serdecznie podziękować wszystkim osobom zaangażowanym w rozwój Gamedust. Rok 2024 był dla Spółki trudny i wymagający, ale dzięki zaangażowaniu naszego zespołu, partnerów biznesowych oraz wsparciu akcjonariuszy zdołaliśmy przetrwać ten okres i obronić się przed jeszcze trudniejszą sytuacją. Szczególne podziękowania należą się naszym pracownikom i współpracownikom, którzy z niezwykłą determinacją realizowali projekty Spółki w wymagającym otoczeniu rynkowym.
Przed nami trudny okres pełen wyzwań, ale też niosący nowe możliwości. Pragnę zapewnić, że Spółka dołoży wszelkich starań, aby wszystkie podejmowane w najbliższej przyszłości działania oraz inicjatywy były zgodne z naszą nową strategią działania i przekładały się na wzrost wartości Gamedust S.A. Koncentrujemy się na efektywnym wykonaniu istniejących projektów, poszukiwaniu nowych szans rynkowych oraz budowaniu trwałych relacji z partnerami biznesowymi. Jestem przekonany, że nasza dogłębna znajomość technologii VR, doświadczenie w produkcji i wydawaniu gier oraz zdolność do szybkiej adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych będą fundamentami naszego przyszłego sukcesu.
Zapraszam do lektury naszego raportu.
Z poważaniem,
Paweł Flieger
Prezes Zarządu Gamedust S.A.