Grupa FTE (FORTE) w okresie kwiecień – grudzień 2024 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 772 454 tys. zł, w stosunku do 757 633 tys. zł w analogicznym okresie roku 2023 (wzrost o 2%).
W strukturze sprzedaży ogółem Grupy 14,4% stanowiła sprzedaż nadwyżek płyty produkowanej przez spółkę zależną TANNE z 8,9% udziałem eksportu (68 724 tys. zł) i 5,5% udziałem sprzedaży krajowej (42 725 tys. zł). Wartość sprzedaży płyty do zewnętrznych klientów w całym okresie sprawozdawczym wyniosła 111 449 tys. zł, w porównaniu z 82 236 tys. zł w okresie kwiecień – grudzień 2023 (wzrost o 35,5%).
Przychody ze sprzedaży mebli i pozostałej sprzedaży Grupy stanowiły 85,6% sprzedaży ogółem (661 005 tys. zł), z czego eksport stanowił 512 862 tys. zł (66,4%) wobec 148 143 tys. zł sprzedaży krajowej (19,2%).

Udział procentowy sprzedaży mebli i pozostałej sprzedaży na poszczególnych rynkach ukształtował się następująco: kraje niemieckojęzyczne 49 %, Europa Zachodnia i Północna 24 %, Polska 22 %, Europa Środkowa, Południowa i Wschodnia 4 % oraz Kraje pozaeuropejskie 1 %.
Udział procentowy sprzedaży płyty na rynkach ukształtował się następująco: Polska 62 %, Europa Środkowa, Południowa i Wschodnia 38 %.

Marża brutto ze sprzedaży ukształtowała się na poziomie 34,5%, czyli o 5 p.p. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Koszty sprzedaży - obciążenie przychodów kosztami sprzedaży wyniosło 21,5% wobec 22,1% w analogicznym okresie roku poprzedniego. W ujęciu wartościowym koszty sprzedaży spadły o 1 582 tys. zł głównie w efekcie spadku przychodów ze sprzedaży produktów (637 355 tys. zł vs. 658 802 tys. zł w okresie porównawczym).
Koszty ogólne – obciążenie % przychodów kosztami ogólnymi spadło (do 8,0% wobec 8,5% w okresie porównawczym). Najistotniejszymi pozycjami obciążającymi koszty ogólne okresu sprawozdawczego były rezerwy na odszkodowanie z tytułu zakazu konkurencji w kwocie 3 805 tys. zł oraz rezerwa na wypłatę nagrody specjalnej w wysokości 3 500 tys. zł dla byłego Prezesa Jednostki Dominującej - Pana Macieja Formanowicza, a także koszt dodatkowej premii dla pracowników oraz bonusu dla Zarządu w wysokości 6 800 tys. zł. Pomimo w.w. obciążeń ujętych w kosztach ogólnych, efekt działań optymalizacyjnych wdrożonych przez Grupę pozwolił na obniżenie kosztów ogólnych w całym okresie sprawozdawczym w stosunku do okresu porównawczego.
Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 35 783 tys. zł, w stosunku do straty (-) 3 941 tys. zł w analogicznym okresie roku 2023. Pozytywny wpływ na poziom EBIT w okresie sprawozdawczym miał zrealizowany wynik na transakcjach hedgingowych zabezpieczających ryzyko kursowe Grupy (42 761 tys. zł vs. 3 852 tys. zł w okresie porównawczym). Strategia ta istotnie poprawiła wyniki Grupy, które przy większościowym udziale eksportu w sprzedaży ogółem Grupy byłyby istotnie zmniejszone na skutek umacniającego się kursu EUR/PLN – średni kurs za 9 m-cy roku obrotowego wyniósł 4,3 vs. 4,49 w okresie poprzednim (spadek o 4,3%). Dodatkowo w wynikach Grupy widoczne są także korzyści wynikające z programów optymalizacyjno-oszczędnościowych zaimplementowanych przez Zarząd począwszy od drugiej połowy ubiegłego roku obrotowego.
Wynik z działalności finansowej ukształtował się na poziomie (-) 23 654 tys. zł.
Najistotniejszą pozycję kosztów finansowych stanowiły koszty odsetek od kredytów w kwocie 14 188 tys. zł oraz koszt realizacji akredytywy SBLC na rzecz Deutsche Bank w równowartości 9 775 tys. zł w związku z naruszeniem warunków umowy kredytowej przez indyjską spółkę współzależną.
Korzystny wpływ na wynik z działalności finansowej w zakończonym okresie sprawozdawczym miały różnice kursowe z wycen aktywów i zobowiązań walutowych, które per saldo po stronie przychodów finansowych ukształtowały się na poziomie 1 998 tys. zł.
Zysk netto w okresie sprawozdawczym wyniósł 21 559 tys. zł, w porównaniu ze stratą (-) 69 344 tys. zł w analogicznym okresie 2023 roku. Najistotniejsze obciążenie wyniku netto Grupy stanowi podatek odroczony, którego wysokość w zakończonym okresie sprawozdawczym wyniosła (-) 4 776 tys. zł vs. (-) 57 524 tys. zł w okresie porównawczym, kiedy to miało miejsce częściowe rozwiązanie aktywa na podatek odroczony utworzonego na ulgi podatkowe przez spółki strefowe w wysokości 35 355 tys. zł, jak również rozwiązanie aktywa na stratę podatkową spółki FORTE BRAND w wysokości 12 097 tys. zł w związku z połączeniem z Jednostką Dominującą i brakiem sukcesji do rozliczania strat podatkowych.