Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Brand24 podał szacunkowe wyniki 2024 r.

Udostępnij

35,3 mln zł przychodów wypracowała technologiczna spółka w 2024 r. – szacuje zarząd. To o niemal jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. 

B24 (BRAND24), który dostarcza na całym świecie narzędzi i usług do monitorowania mediów,  według szacunków zarządu zamknął ubiegły rok sprzedażą na poziomie 35,3 mln zł (+27 proc. r/r). Jednocześnie podano, że zysk brutto na sprzedaży zwiększył się w ciągu 12 miesięcy 2,7 mln zł do 18 mln zł (+18 proc. r/r). EBITDA wyniosła 4,1 mln zł, co oznacza spadek o 3,6 mln zł w stosunku do roku 2023. To jednak bezpośredni efekt jednorazowych wydatków związanych z przeglądem opcji strategicznych i pozyskaniem inwestora – amerykańskiej spółki SEMrush.

W czwartym kwartale 2024 r., kiedy te wydatki nie były już ponoszone, Brand24 zanotował 2,4 mln zł EBITDA – czyli o 50 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2023 r.

Wyniki są dobre, Idziemy zgodnie z planem, a nasza strategia przynosi efekty. Skupiamy się na rozwoju nowych funkcji (w tym narzędzi AI) i dostosowywaniu ich do potrzeb dużych klientów, co otwiera przed nami nowe możliwości -  mówi Michał Sadowski, prezes Brand24.

Przesuwanie portfolio w stronę większych klientów pozwala nam systematycznie podnosić ARPU, ale z czasem zapewne stworzy także nowe wyzwania związane ze zmieniającym się profilem klienta. Pod koniec 2024 roku obserwowaliśmy tymczasowo podwyższony poziom churnu. Na początku 2025 r. zredukowaliśmy go, dzięki uruchomieniu  szeregu nowych aktywności zwiększających retencję i kontynuujemy tę pracę – dodaje Michał Sadowski.Spółka, zgodnie z harmonogramem, finalne wyniki roczne opublikuje 30 kwietnia 2025 r. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus